bevriezing voor twee maand schulden deurwaarders

dreamer
Topic Starter

bevriezing voor twee maand schulden deurwaarders

#1 , 08 okt 2014 12:29

geachte,

mss een domme vraag maar kan men via een kortgeding deurwaarders bevriezen dus ik bedoel gewoon als men niet kan betalen via kortgeding een zaak inspannen met juiste info enz van deurwaarders en dan vragen om twee maand volledig uitstel we zijn in nesten gekomen sedert schoonouders overleden waren en zware kosten er zijn nu de woning is te koop gezet en is bijna verkocht ik denk zo binnen de 1 maand dat het geld er zou zijn daarmee ik een bevriezing zou willen van 2 maanden met de deurwaarders hoe te doen enz

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 08 okt 2014 13:37

Enkel en alleen via beslagrechter, maar of dat gaat lukken betwijfel ik. Best met de betreffende deurwaarder praten, maar als er meerdere zijn is dit ook al moeilijk.
De beste oplossing is: dat iemand u bezittingen inkoopt bij een deurwaarder die beslag heeft gelegd, dan kunnen de andere deurwaarders ze ook niet meer verkopen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 08 okt 2014 14:09

Als u de beslagrechter aanspreekt, is de kans groot dat de zaak inderdaad voor minstens 2 maanden wordt "uitgesteld", al was het maar om te concluderen.

Als de beslagrechter meent dat het verzet enkel werd ingesteld om te vertragen, kan hij ook meteen een vonnis wijzen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

sloeberken

#4 , 08 okt 2014 14:49

Als u de beslagrechter aanspreekt, is de kans groot dat de zaak inderdaad voor minstens 2 maanden wordt "uitgesteld", al was het maar om te concluderen.

Als de beslagrechter meent dat het verzet enkel werd ingesteld om te vertragen, kan hij ook meteen een vonnis wijzen.
Als je al betaald hebt kan beslagrechter de uitvoering niet stopzetten, enkel als er fouten gemaakt worden.
De beslagrechter is bevoegd om te oordelen over executiegeschillen die rijzen bij reële executie, zoals een uithuiszetting. Reële executie is de vorm van tenuitvoerlegging waarbij de schuldenaar daadwerkelijk wordt gedwongen de prestatie te verrichten waartoe hij werd veroordeeld. Hieronder valt de uitdrijving en de uithuiszetting. De beslagrechter is de natuurlijke rechter om na te gaan of bij en/of tijdens de uitvoering de geldende regelen werden nagaleefd en alzo nagaan of de bezwaren tegen de uitvoering al dan niet gegrond zijn.

Mijn voorkeur zo uitgaan naar een advocaat die het normaler wijze moet voor elkaar krijgen deze uitstel te bekomen, meer daar hij kan bewijzen dat de schuldenaar (TS) over een korte tijd (erfenis) over voldoende middelen beschikt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 okt 2014 17:47

Bij een procedure voor de beslagrechter is er een serieuze kans dat u veroordeeld wordt tot betaling van een schadevergoeding wegens tergend en roekeloos geding. U hebt geen enkel argument om de zaak voor de beslagrechter te brengen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”