Indien het gebruik van de garage een kost zou zijn voor uw vennootschap dan is het een huurinkomst voor uzelf.Neen hoor, geen schijnzelfstandige. Ik verhuur mijn privegarage niet aan mijn vennootschap. Mijn vriendin gebruikt de garage immers ook voor haar 'privewagen'. Het is ongeveer een 50-50 verhaal.
Kan ik dan in mijn prive aangifte de kosten mbt die garage inbrengen?
Privé kunt u geen kosten inbrengen omdat uw activeit is ondergebracht in een vennootschap.Het simpele feit dat ik geen huur vraag aan de vennootschap, impliceert toch dat ik de kosten privé draag. Niet? In dat opzicht is het dan een privekost met een beroepsmatig karakter? Of ben ik daarin fout?
Als die bureauruimte wordt gebruikt voor de activiteiten van uw vennootschap moeten die kosten door de vennootschap worden ingebracht.Dat wil dat zeggen dat ik mijn bureauruimte ook niet als kost zou kunnen inbrengen in de PB?! Moet iemand mij dan eens uitleggen wat het verschil is.
Aangezien de kosten van de bedrijfswagen meer dan waarschijnlijk reeds worden ingebracht via de vennootschap kunt u die niet nog eens inbrengen in uw persoonlijk belastingsaangifte.Dat is volgens mij wel kort door de bocht hoor. Wat is dan nog het nut van code 1406?