Dag juridisch forum,
Als medeëigenaar heb ik plotseling gisteren een uitnodiging voor een AV in de brievenbus ontvangen voor 30 september.
- Niet aangetekend
- Buiten de vastgelegde periode van 15 dagen die normaal in juni zou moeten vallen voor de statutaire vergadering, maar toen hebben we nooit een uitnodiging voor AV ontvangen. Dit is dus de eerste keer dit jaar.
Nu is mijn vraag
1/is er nog voldoende tijd om rechtstgeldig agendapunten aan te brengen en zo ja binnen welke periode, zo nee is deze dan wel rechtsgeldig?
2/is deze AV wel rechtsgeldig, aangezien deze ver buiten de afgesproken termijn voor de statutaire vergadering valt?
3/ is deze wel rechtsgeldig omdat deze niet aangetekend verzonden werd (ik weet wel niet zeker of ik al een voorkeur van communicatie had opgegeven)?
4/vorige keer werd de AV verstoord door partners van medeëigenaars die zelf geen medeëigenaar zijn. Ik heb toen aan de syndicus gevraagd om de niet-medeëigenaars (geen lasthebbers) de zaal te doen verlaten, de syndicus is hier echter niet op in gegaan. Zij hebben toen de AV beïnvloed waardoor deze hebben hun mening opgedrongen en het verloop en beslissingen van de vergadering hebben beïnvloed. Kan hiermee de vergadering ook nietig verklaard worden?
Dit is zeker geen BAV.
Dank voor jullie advies.