zetel na 7 maand nog niet hersteld

roelands
Topic Starter
Berichten: 10

zetel na 7 maand nog niet hersteld

#1 , 02 apr 2008 09:35

in september 07 heeft colifac te sint niklaas een zetel geleverd met een beschadiging gebeurd tijdens het binnenbrengen , alles op de bestelbon gezet. 7 maand later na vele telefoontjes , foto , email
nog altijd niet gemaakt,colifac schuift het af op de fabrikant.
Wat kan ik nog doen , kan men schadevergoeding vragen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber
Berichten: 572

#2 , 02 apr 2008 13:13

U dient eerst na te zien op de bestelbon of er een reparatietermijn werd voorzien, zo ja, dan kan u zich beroepen op de overschrijding van die termijn.

U bent alleszins gerechtigd om uw zetel terug te krijgen. U bent eigenaar van het ding en kan hoedanook uw revidicatierecht laten gelden (= het recht om uw eigendom te recupereren).

Dit is een eerste mogelijkheid.

Een andere mogelijkheid bestaat erin u te beroepen op het gemene kooprecht, in het bijzonder de leveringsplicht. U heeft een zetel gekocht en betaald, de verkoper is verplicht u de zetel conform met de overeengekomen specificaties te leveren. Aangezien u de zetel nog niet geleverd heeft gekregen kan u dit eisen van de verkoper.

Ik raad u aan om een aangetekend schrijven te sturen met de eis om u de zetel te leveren in de staat waarin hij zich moet bevinden (= nieuwstaat). Geen telefoon, geen email, dat is te vluchtig.

U kan tevens afzien van de koop en de koopsom terugvorderen.

U kan zich daarna, als er nog steeds geen reactie is wenden tot de rechtbank van eerste aanleg (als de zetel meer waard is dan 375€, zoniet tot de vrederechter). U kan daarvoor best eerst een advokaatr raadplegen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”