Mogelijk komt men bij u terecht indien persoon effectief wordt uitgewezen om de kosten (vlucht) te betalen? Bent u daar toe bereid?
Meent u dat? Gewoon omdat ik een persoon in nood een slaapplaats aanbied? Waar in de wet staat dat? Welke wettekst zegt dat?
In de wet staat iets over "
de garant die een verbintenis tot tenlasteneming onderschreven heeft voor de betrokken vreemdeling".
Verder lees ik:
Privé-personen kunnen zich afhankelijk van hun middelen van bestaan garant stellen voor meerdere vreemdelingen. In principe dient er een model bijlage 3bis opgesteld te worden per vreemdeling (en zijn echtgeno(o)t(e) en minderjarige kinderen ten laste) die men ten laste neemt.
(9 SEPTEMBER 1998. - Omzendbrief betreffende de verbintenis tot tenlasteneming zoals geregeld in artikel 3bis van de wet van 15 december 1980 betreffende de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van <vreemdelingen>.)
Dat gaat dus over het ondertekenen van een officiële verbintenis tot tenlastenneming.
Ik stel mij niet garant, dus geldt dit niet voor mij, denk ik, Fransciscus. Kan dat? Ik bied enkel (eventueel) vrijblijvend een slaapplaats aan.