co ouderschap kindergeld

belle1970
Topic Starter

co ouderschap kindergeld

#1 , 31 mar 2008 21:20

Ik heb juist mijn uitslag gekregen van mijn advocaat . Ik heb co ouderschap ( week /week ) mijn ex man heeft de kinderen ten laste en het volledige kindergeld ! Ik heb dit nu al twee keer aangevochten en heb het weer verloren .IK vraag enkel ieder 1 kind ten laste en het kindergeld op een kindrekenig of iedere de helft . Wat mij heel fair lijkt gezien we beiden de kindern even veel hebben
Maar ja ... Kan verdorie geen enkele rechter nu eens eerlijk zijn en beslissingen nemen zoals ze moeten ........
Waarom in godsnaam krijgt de ene alles en de andere niets , is dat zo moeilijk te begrijpen dat ik als moeder OOK eens wil kledij kopen voor mijn kinderen .
Hij heeft al het geld en hij moet het dan nog niet verantwoorden ook , je zou er echt moedeloos van worden .
En advocaten ............................... zwijg mij daar ook op dit moment van , dit grapje kost mij ondertussen 200.000 fr en ik heb nog niets .
Pas op en dan moet ik nog gescheiden geraken , en vereffening verdeling ............... pff

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sando

#2 , 31 mar 2008 22:52

tja, wat is de achtergrond van je scheiding, met deze informatie kan natuurlijk geen beeld gevormd wdn wat er aan de hand is.(niet slecht bedoeld he)

Archie

#3 , 01 apr 2008 08:20

Welkom in de oneerlijke wereld die talrijke vaders elke dag ervaren!
Jij bent niet de enige die onrechtvaardig behandeld wordt!
Maar troost je, jij ziet je kinderen tenminste 7 dagen van de 14 en jij wordt niet uitgemolken!

Reclame

bemiddelaar

#4 , 01 apr 2008 08:58

Als je naar de rechtbank stapt, dan kan je winnen of verliezen. Hoe hard dit ook klikt dit is eigen aan de context van gerechtelijke procedures. Vandaar dat ik meermaals op dit forum suggereer om het alternatieve pad van bemiddeling te bewandelen waar er gezocht wordt naar gepaste oplossingen voor beiden. Jammer genoeg zijn er nog te weinig mensen die deze weg bewandelen.

Ervoor kiezen om met de hulp van een bemiddelaar in familiezaken meningsverschillen op te lossen biedt echter voordelen:
- bemiddeling bevordert de directe communicatie
- bemiddeling voorkomt escalatie van het conflict
- de bemiddelaar zorgt ervoor dat de betrokkenen over alle informatie beschikken die ze nodig hebben om tot gepaste afspraken te komen
- bij bemiddeling is er naast het juridische ook aandacht voor het relationele en emotionele aspect van het conflict
- er wordt rekening gehouden met de verlangens, de behoeften en de bezorgdheden van alle betrokkenen
- de betrokkenen komen zelf tot een oplossing na gezamenlijk overleg. De beslissing wordt niet opgelegd. Dergelijke afspraken maken meer kans om in de toekomst nageleefd te worden.
- bemiddeling is goedkoper, sneller en efficiënter dan een gerechtelijke procedure die heel wat stress met zich meebrengt en geld kost
- bemiddeling is maatwerk. Er wordt niet gewerkt met standaardovereenkomsten, maar er wordt gezocht naar een overeenkomst die aangepast is aan de concrete situatie van de betrokkenen.

Uiteraard is scheidings- en ouderschapsbemiddeling niet het wondermiddel doch in het merendeel van de situaties wordt er wel een gepaste oplossing gevonden.

Voor adressen van bemiddelaars kan u surfen naar www.juridat.be/bemiddeling of www.bemiddelingvzw.be.

Terug naar “Echtscheiding”