Wat gebeurd er in een voor de tweede maal lopende procedure voor de vrederechter, waarvoor reeds een eerste vonnis werd uitgesproken om onrechtmatige, onregelmatige of bedrieglijke beslissingen genomen in de algemene vergadering van mede-eigenaars te laten vernietigen? Wie heeft die eerste procedure ingeleid en tegen wie? Als er reeds een vonnis was dan kan enkel beroep worden aangetekend bij de hogere Rechtbank en dat binnen de voorziene termijn.
Waar ondertussen gebleken is dat onze VME geen rechtspersoonlijkheid (KBO nr afwezig) is omdat het een deelvereniging is van het hoofdgebouw. Dan kan enkel de hoofdvereniging of één of meer mede-eigenaars een zaak voor de Rechtbank brengen.
Mijn bedenkingen en vragen zijn: Blijft het eerste vonnis nog geldig? Kan de vrederechter nog een tweede vonnis uitspreken voor een vervolg op deze zaak - 1e vonnis werd niet correct uitgevoerd door de syndicus ? Vermoedelijk kan dat niet meer vermits ik vandaag vernam dat ons gebouw een deelvereniging zou zijn zonder rechtspersoonlijkheid. Die dus juridisch niet bestaat alsook de functie s van syndicus en VME zijn nu juridisch onbestaande .
Ik vraag me ook af of mijn vordering als gedupeerde mede-eigenaar kan worden omgezet in een vordering tot schadevergoeding volgens Art 1382 BW. ? Maar indien dit al zo zou zijn, dan komt de volgende vraag:
1. wie is er dan allemaal verantwoordelijk voor deze situatie? In elk geval de twee syndici, maar mogelijk ook de fysieke mede-eigenaars/b] welke met meerderheid van stemmen onrechtmatige beslissingen hebben genomen als zogenaamde juridische VME.
2. Mogelijk ook mijn advocaat en de gerechtsdeurwaarder die niet opgemerkt hebben dat er geen KBO nr bestond en er dus ook geen rechtspersoon bestond die kon worden gedagvaard.[colorZie vraag hierboven: wie werd er gedagvaard door wie?=#FF0000][/color]
Bovendien vraag ik me af, of indien de huidige procedure nu zou worden afgedaan als "onontvankelijk" vraag ik me bijkomend af of ik mijn vordering toch nog zou kunnen omzetten in schadevergoeding volgens Art 1382 BW
Of kan dit echt niet en moet ik een volledig nieuwe procedure op starten om mijn schade vergoed te kunnen krijgen? Moeilijk te beoordelen zonder die zaak te kennen.
Graag ontving ik reacties op deze vragen van forumleden
Dat kan niet positief zijn aangezien ook u als mede-eigenaar en dus lid van de VME uw aandeel in de gerechtskosten dient te betalen!Beste Jonathan
Ik ga akkoord met uw bericht , indien de verschuldigdheid een POSITIEF bedrag zou zijn, dat ik ook in mindering zou kunnen brengen van mijn te betalen provisies dan hoeft hij dat bedrag inderdaad niet over te schrijven op mijn rekening.. MAAR die gerechtskosten werden als DEBET toegevoegd aan mijn VME rekening. Dat betekent dat ik NIET MINDER maar juist MEER moet betalen,want hij wil bovendien dat ik ook de normale maandelijkse provisie verder zou blijven betalen!.
U hebt dus een tegoed. Vraag ofwel de uitbetaling ervan ofwel dat het in mindering komt van de volgende afrekening.@roharro,
Toch wel, dat bedrag is positief voor mij. De rechter heeft in zijn vonnis geschreven dat de gerechtskosten ten laste zijn van de VME met uitzondering van eiseres !
Maar de syndicus heeft die betaling NIET aan mij gedaan, hij heeft het bedrag toegevoegd aan mijn werkkapitaal.