Daarom krijgt iedereen, zieknfondslid of niet, om het halve jaar een aanmaning in de bus om naar de tandarts te gaan. Al voelt u niets aan uw gebit, men kan toch nooit weten wat er in de maak is, nietwaar?
U bent niet verplicht hier op in te gaan. Het is wel zo, dat wanneer je iets voelt het te laat is. Daarom dient er gecontroleerd worden. Dus jaarlijks een tandarts bezoek is toch zeker aan te raden.
De opticiën doet een soortgelijke oproep in uw bus. Het is al zoveel jaren geleden dat u daar een bril kocht. U moet toch nodig naar uw oogarts, ook al ziet u best. Misschien moet u toch wel een andere bril hebben, dat kan alleen de deskundige beoordelen. Op naar de oogarts.
Er bestaat een vrij gekende keten die je ogen gratis opmeet. Indien uw ogen dan toch er op vooruit/achteruit zijn gegaan. Dan hoeft u niet meteen een nieuwe bril, gewoon de glazen vervangen is ook al voldoende. Ik dien er hopelijk er niet op te wijzen dat het gebruik van slechte glazen (ook lijkt dit niet altijd) ook schade berokkend.
Een andere oproep: de media roept op voor onderzoek naar baarmoederhalskanker. Nu, u wordt daar eenvoudig verwacht om zo en zo laat; bevolkingsonderzoek
Dat de media de spotlights werpt op de 2de meestvoorkomende kanker bij vrouwen is juist positief. De 2de zin is gewoon onzin
Net zoals bij alle andere kankers: hoe vroeger er men er bij, hoe meer kans op genezing.
Zo een uitstrijkje kan ook bepalen, hoeveel risico je loopt op deze vorm van kanker
Bevoel toch dagelijks uw borst of er niet een knobbeltje zit! Angst drijft de mens naar de deskundige.
Is dit niet juist goed. Zelfs als deze knobbel goedaardig zou zijn, dient er blijven gescreend worden omdat deze een te hoog potentieel hebben om te maligne te worden. Hierdoor worden deze kankers ook in een vroeger stadia ontdekt, wat ook alleen maar beter is voor de levensverwachting.
In je link van "Onderzoekers met een oordeel" staat:
en bij ruim 3000 van hen wordt daadwerkelijk kanker vastgesteld.
Dus als die mensen niet hadden meegedaan aan die screening, zou deze pas veel later ontdekt worden, met vergaande gevolgen.
en door medicijnen met bijverschijnselen die nieuwe ziekten oproepen.
Medicatie is geen snoep. Het dient om bepaalde ziektes te genezen en is geen gezondheidskuur. Er dient dan ook zo mee om gegaan te worden.
Verder wordt er constant geïnvesteerd om bijverschijnselen te beperken, maar dit gewoon niet altijd mogelijk.
Maar zo kunnen bepaalde bijverschijnselen ook in het voordeel gebruikt worden. Kijk maar bv naar het blauwe pilletje, dat eigenlijk een medicijn was tegen Alzheimer, maar aangepast opdat deze niet meer de bloed-hersen-barrière kan doorgaan. Ik meen dat een zeer gekend medicijn tegen misselijkheid, ook een variant is van een verdoofmiddel.
Ziekenhuizen betalen hun rekening met totaal overbodige onderzoeken
Maar waar ligt de fout? Bij het systeem of bij de artsen?
Ik quote eventjes van het artikel:
Als je artsen en ziekenhuizen gaat straffen als ze een onderzoek te veel doen, gaan ze misschien het risico lopen om dat dan maar zo te laten.
Dan heb ik liever een extra controle, dan eentje te weinig.