Wat me wel een beetje stoort in dit verhaal is het volgende. Vermits jullie rookten in de wagen mag ik veronderstellen dat je die wagen later nog zou willen gebruiken. Je vriend zou dan een wagen besturen onder de invloed van cannabis wat zeker niet toegelaten is.
Cannabis is een drug die lang in je systeem blijft rondwaren en zelfs 24u later nog steeds een meetbare invloed heeft op het rijgedrag. Ik mag hopen dat er in functie van de verkeersveiligheid een staartje aan komt voor je vriend als eigenaar en eventuele bestuurder van die wagen.
Eerlijk gezegt ze zitten zo op cannabis te fitten maar denk eens na wat is er geen drugs in koffie zit cafienne-in cola ook alcohol is ook een drug zonder dan nog te spreken van pillen.
Is het niet wetenschappelijk bewezen dat cannabies geneeskrachtig is.
Zelf gebruik ik geen cannabis maar ken wel iemand die het voorgeschreven kreeg van de dokter.
Ik denk dat je koffie moeilijk kunt vergelijken met cannabis ... Alcohol en pillen natuurlijk wel.
Araneus verwees naar het feit dat de OP waarschijnlijk onder invloed wou rijden ... of dat nu onder invloed van cannabis, XTC, pillen of alcohol is ... dat maakt niet uit ... het is niet verstandig. Zie het tragische ongeval in Heverlee vorige week.
De OP mag voor mijn part een jointje opsteken, mag ook drinken en pillen slikken ... maar hij/zij moet daarna de auto niet besturen ... en dit niet voor minstens 12 à 24 uur. Los van wat wettelijk is of niet: alcohol- en drugsgebruik doe je (als het dan toch moet) thuis of in een omgeving vanwaar je niet meer met de auto moet vertrekken.
Lenny