offerte dakherstelling en komen niet

cathy2014
Topic Starter

offerte dakherstelling en komen niet

#1 , 18 jul 2014 14:20

hallo,
met kerstmis en na de storm ontdekte ik dat de kroonlijst van mijn dak was weggeblazen. Na veel zoeken, (vele dakherstellers hadden geen tijd voor zo'n kleine herstelling) vind ik iemand die bereid is om een offerte te maken. (offerte in februari) De offerte wordt opgemaakt, de verzekering gaat akkoord en dan niets meer. Sinsdien heb ik dat bedrijf niet zien opdagen en voel me wel in de val. Daar mijn kroonlijst verder "vervalt" heb ik een aangetekende brief geschreven maar ze reageren er zelfs niet op. Iemand vertelde mij dat dakherstellers eerst het grote werk uitvoeren (begin van het jaar) en later de kleine werken...een beetje smalletjes als argument. weet iemand raad?
cathy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene

#2 , 18 jul 2014 16:39

Een offerte is nog geen bestelbon. Dus je zal moeten wachten vrees ik. Weinig aan te doen.
Troost U, je bent zeker niet alleen.

Rene

#3 , 18 jul 2014 16:39

.
Laatst gewijzigd door Rene op 19 jul 2014 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

cathy2014
Topic Starter

#4 , 19 jul 2014 15:49

Ja bedankt ik zal wachten...

Sianna

#5 , 25 jul 2014 13:51

Jammer genoeg ervaring met dakwerkers... Aangezien een offerte geen bestelbon is, zou ik de dakwerker zelf een AS sturen met vermelding van een uiterste datum én dat er nu, door het lange wachten, nog meer schade is, en dat u sowieso op zoek gaat naar een andere dakwerker.

Hier heeft het meer dan een jaar geduurd voor we een dakwerker gevonden hadden die effectief kwam opdagen. Al de anderen 'zouden langskomen' of stuurden een offerte op en dan niets meer, ook al stuurden wij schriftelijk ons akkoord en vraag voor datum herstelling. Ik zou dus niet bij de pakken blijven zitten.

cathy2014
Topic Starter

#6 , 14 aug 2014 15:21

Bedankt sianna ik stuurde reeds een aangetekend schrijven met die opmerking van "meer schade" maar blijkbaar gaan ze volgens mijn informatie wel opdagen het kan alleen nog wel wat duren. ik belde wel al zo'n vijftal dakwerkers die niet wilden komen (te veel werk) ik ga dus nog een poos wachten en zie dan wel

cathy2014
Topic Starter

#7 , 06 feb 2015 14:06

ik moet eigenlijk terugkomen op die dakwerken. Misschien heeft het ook te maken met het "macho" milieu? Ik belde de firma op na lang wachten en ze gaven mij de bons..(zogezegd geen manskrachten niet meer) ik ging op zoek naar een ander firma (met ongeveer zelfde offerte) wat niet gemakkelijk was. Uiteindelijk kreeg ik dus een offerte op 22 september maar schreef er wel bij: akkoord als de termijn van 3 maand wordt gerespecteerd. (want ik was het wel beu) Ze zetten een datum vast op 17 december...Begin december vragen ze van een voorschot te betalen, ik betaal die maar op 16 december annuleren ze de afspraak door vertraging in de werken. We zijn nu in februari en ik zie ze nog niet afkomen...WAT NU???? Ik moet er ook wel bij zeggen dat sindsdien de kroonlijst wel verder beschadigd is (alles zit los en bij harde wind heb ik slapeloze nachten) bedankt voor jullie hulp cathy

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 feb 2015 16:14

Ze zetten een datum vast op 17 december...
Je had best ook een boete afgesproken per dag dat ze later kwamen. Maar daarvoor is het nu te laat.
Stuur hun al een aangetekend schrijven.

cathy2014
Topic Starter

#9 , 07 feb 2015 14:31

Ja, ok want het is onaanvaardbaar...Maar toch graag verder stappen weten want ik betaalde toch een voorschot

Terug naar “Consumenten Koop”