vraag ivm Artikel 60/7 ( werkloosheidsuitkering ) dringend

ash1990
Topic Starter

vraag ivm Artikel 60/7 ( werkloosheidsuitkering ) dringend

#1 , 04 jul 2014 00:26

Beste mensen ,

Ik heb vorig jaar 2013 / 7 mei een artikel 60/7 aangeboden gekregen omdat ik al een lange tijd werkloos was en heb deze natuurlijk met open armen aangenomen omdat ik wist dat ik hier een mooie cv kon maken en ook terug geld zou verdienen waar ik zelf voor gewerkt had en ook zekerheid had dat ik na het jaarcontract van de artikel 60 een volledige werkloosheidsuitkering zou krijgen en zo een opleiding zou kunnen vastleggen bij vdab om een goeie job te leren en eventueel meer te kunnen gaan verdienen

Mijn contract is dus getekend bij de ocmw op 7 mei 2013 en het was afgelopen op 16 mei 2014 zeiden ze, Ik moest nog een weekje extra werken van hun zodat ik zeker weten aan mijn dagen zou komen voor een volledige werkloosheidsuitkering ook kreeg ik op het laatste van mijn werkdag van het contract een papier met allerlei gegevens wat ik precies moest doen
zodat alles werkelijk in orde zou komen

- naar vakbond laten inschrijven : is gebeurt
- bij ziekenbond papier halen van de ziekte die in de periode is geweest tijdens het jaar dat ik als artikel 60 heb gewerkt en aan vakbond geven : is gebeurt
- lidgeld betalen bij inschrijving : is gebeurt
- arbeidscontract binnengeven bij vakbond van mijn vriendin en loonstroken van de laatste 3 maanden ( omdat ik samen woon met vriendin in appartement : is gebeurt

Ik was vol zekerheid gelukkig dat ik dat allemaal snel in orde had gemaakt en verwachte dat mijn dossier vlot zou worden behandeld , wat dus niet is
eerst had ik het papier van mijn ziekteperiode niet binnen gegeven bij de vakbond en ze hadden deze ook niet gevraagd na 2 weken verder bleek dat rva mijn dosier had afgekeurd
en vroegen ze natuurlijk voor deze papieren dus zei mijn vakbond of ik deze zo snel mogelijk zou kunnen binnenbrengen waar ik ook meteen werk van heb gemaakt
opnieuw hebben ze mijn dossier doorgestuurd naar rva en ik maar blijven wachten ondertussen vanaf de dag van vandaag weet ik pas dat ik geen uitkering krijg
omdat mijn ziektedagen niet worden gelijk gesteld aan werkende dagen ????? ...

Maar het ocmw heeft mij nog thans wel gezegd dat ik zeker en vast al mijn dagen heb voor een volledige werkloosheidsuitkering , ik ben ten einde raad en zit er echt onderdoor
en vond dit forum met de hoop dat jullie me meschien zouden kunnen zeggen welke stappen dat ik zou kunnen ondernemen
in de tijd dat ik voor de ocmw heb gewerkt als artikel 60 heb ik iets ofwat opgebouwd samen met mijn vriendin en woon nu samen in een knus appartement
ik heb gebeld naar het ocmw en nu zeggen ze van de vorige gemeente waar ik woonde en ook mijn artikel 60 contract heb getekend dat zun niks voor mij kunnen doen
en dat ik een schoolverlaters uitkering moet aanvragen maar volgens mij kan dit echt niet kloppen en zijn zun in de fout door mijn artikel 60 stop gezet te hebben zonder te weten dat mijn ziektedagen niet mee telde als gewerkte dagen waardoor ik nu meer dan 55 dagen tekort kom al meer dan een maand een half geen euro in mijn zak heb en nu een schoolverlatersuitkering te gaan aanvragen ?? artikel 60 betekent toch dat zun moeten zorgen dat ik tewerkt moet gesteld worden tot dat ik het wel krijg

het totaal bedrag dat ik al moet krijgen is 1700 euro voor die maand een half moest krijgen van de vakbond maar door hun fout nu niet krijg wie gaat mij die vergoeden wat moet ik doen pff ik vind dit onmenselijk ik heb een jaar mijn best gedaan voor mij hogerop te kunnen werken en verder te geraken en nu lopen mijn rekeningen terug op en moet ik een uitkering van hun aanvragen en naar het ocmw gaan in de gemeente dat ik woon ?? uitkering die ik dan zal krijgen is mss 400 euro /per maand

Mijn vaste kost is al 750 a 800 euro per maand dit kan toch niet zomaar ,?

De mensen die hier raad mee weten vriendelijk bedankt voor jullie reacties ik lees deze 1 voor 1 ook mijn excuses voor het langdradige topic maar het zit me zo hoog en voel me echt depressief worden van hun fouten waar ik nu moet voor boeten

Met vriendelijke groeten
ash

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 04 jul 2014 08:16

Ga eerst eens naar het "nieuwe" OCMW. Zij kunnen je opnieuw via art. 60/7 tewerk stellen.

Heb je voor je dagen ziekte uitkeringen aangevraagd?

Rene

#3 , 04 jul 2014 08:44

Als je vriendin ook wettelijk bij u woont (domicilie op hetzelfde adres) dan zal je ook geen OCMW steun krijgen als ze meer dan +/- € 1089 (dacht ik) verdiend.

De beste stap die je kan bedenken is zelf werk zoeken, laat dat niet door andere doen.

Reclame

ash1990
Topic Starter

#4 , 04 jul 2014 09:27

ja eigenlijk wil ik het antwoord weten wie mij gaat vergoeden voor die maand een half dat ik hier thuis zit te wachten op mijn werkloosheidsuitkering die ik niet ga krijgen omwille van een te vroeg ontslag van mijn artikel 60 bij het ocmw dat is niet mijn fout he ?? ,

JPV

#5 , 04 jul 2014 11:38

heb je al beroep aangetekend tegen de beslissing van het vorige OCMW? daarvoor heb je 3 maand de tijd.

ash1990
Topic Starter

#6 , 04 jul 2014 12:17

Beroep aangetekend nog niet , ze weten er wel van en weten ook dat ze in de fout zijn gegaan mijn sociaal assistent zei me van dat vorig ocmw dit heb ik nog nooit meegemaakt in 14 jaar tijd ....
maarja daar ben ik niets mee natuurlijk

voor die ziektedagen heb ik alle nodige documenten toen binnen gedaan bij de ziekenbond , dit was allemaal in orde en heb daar ook geld voor gekregen toen

Ik en mijn moeder hebben wel al het gsm nummer van de voorzitter kunnen bemachtigen via het ander ocmw , maar deze neemt niet op en is voordurend voicemail , ook heeft ze naar een ombudsdienst gebeld
en deze zeiden dat het ocmw hier wel degelijk aansprakelijk voor is die het contract hebben afgesloten meer weet ik nog niet echt
nu willen ze me wel terug te werk stellen bij het ocmw in de gemeente waar ik nu woon bij het vorige bedrijf maar over de 41 dagen dat ik niets van geld heb gezien omwille van hun fout hebben ze me nog niets gezegt

Ik begrijp dat ik die dagen die ik tekort kom zal moeten bijwerken maar wat ik niet menselijk vind is dat ze mij nu niet het dagbedrag gaan betalen voor de 41 dagen dat ik hier vol vertrouwen lig te wachten en uiteindelijk niks krijg

Als u meer weet wat ik het beste kan doen , zou dat heel vriendelijk zijn ik wil mijn geld hiervoor van dat ocmw dat de fout heeft gemaakt , maar dat kan enkel als ze het te warm onder de voetjes zullen krijgen
wanneer ik de juiste stappen zet ... beroep aantekenen hoe gaat dit in zijn werk en waar kan ik daarvoor terecht ,?

Mvg

tira00

#7 , 04 jul 2014 13:17

je zou absoluut en zo snel mogelijk een afspraak moeten maken met de baas van je sociaal assistente.

ash1990
Topic Starter

#8 , 04 jul 2014 14:57

Beste tira00 , wie de baas is is volgens mij de voorzitter denk ik had deze zo een uurtje geleden een deftige mail gestuurd met alle feiten die er gebeurt zijn met mijn dossier en hij had gebeld naar mijn gsm en was mee begaan met de feiten zei hij ....
hij ging maandag naar het ocmw voor te horen hoe heel de zaak daar juist zit en moest ook weten wie mijn sociaal assistente was dus moet ik nu afwachten tot maandag en dan weet ik meer

ook zei de sociaal assistente van mijn vorig ocmw tegen mijn moeder 2 dagen geleden toen ze info ging vragen , dat ik maar een leefloon moet aanvragen bij het ocmw waar ik nu woon , omdat ik vroeger wachtuitkering heb gekregen en dat het daardoor komt dat ik geen volledig werkloosheidsuitkering krijg , ook al heb ik die wachtuitkeringen vroeger gekregen moeten zei nog altijd steeds zorgen dat ze het juist berekende zonder mijn contract ineens te sluiten terwijl ik niet aan mijn voldoende dagen kom ,
dus evengoed zitten ze nog steeds met een dikke fout volgens mij

mvg

Aan de volgers , ik hou dit topic up to date als ik maandag meer hoor zal ik het hier plaatsen wat er nu juist gaat gebeuren

ash1990
Topic Starter

#9 , 04 jul 2014 21:21

Ik zit nog met een bijkomend probleem , .. nu heeft die sociaal assistente van het vorig ocmw waar ik die artikel 60 heb getekend gezegd dat ik naar het ocmw moest gaan in de gemeente waar ik nu woon ( gemakkelijk he hun fouten niet toegeven en mij naar een ander ocmw sturen dat er niets vanaf weet ... )
nu ben ik naar daar gegaan , en nu kwamen die met een verhaal dat ik een leefloon voor samenwonende moet aanvragen en bankkaart van mijn vriendin maandag moet meenemen , en loonstroken enzoverder
heel mijn huishouden weer terug opengooien ??? dat allemaal terwijl ik van ocmw vanaf was :( en toch terug recht heb op mijn prive gegevens voor me zelf te houden he ? na het beeindigen van mijn artikel 60 ..., ik kan toch niets doen aan hun fouten die ze gemaakt hebben...
en moet ik weer een leefloon gaan aanvragen dan sta ik gewoon terug waar ik een jaar geleden stond , ik heb hiervoor een dikke mail gestuurt dat ik hier niet mee akkoord ga

waar het op neer komt eerst leefloon vorig jaar aangevraagd en gekregen dan artikel 60 aangenomen mei 2013 , en stop gezet door ocmw 2014 mei omdat ik volgens hun aan mijn dagen kwam , uiteindelijk dikke fout gemaakt daar verkeerde telling geen volledige uitkering meer dan een maand een half zonder nen euro in de zak , de oplossing voor hun naar mij naar ocmw gaan waar je woont omdat je verhuist bent en ga daar maar terug een leefloon aanvragen wat ook 30 dagen kan duren voor ik ze krijg of niet + mijn vriendin die helemaal haar privegegevens niet gaat geven omdat zei hier totaal niks mee te maken heeft
en zij ook zegt dat ik niet normaal niet moet rondlopen maar zei zelf na zo een grote fout en het moeten zien op te lossen binnen dat ocmw waar ik vorig jaar dat contract heb gekregen

pffff ten einde raad alle hulp is welkom , :(

ash1990
Topic Starter

#10 , 07 jul 2014 12:42

Vandaag gebeld geweest door ocmw van vorige adres krijg NIKS vergoeding voor de dagen dat ik voor niets zit te wachten voor mijn werkloosheidsuitkering en moet straks terug naar het ander ocmw waar ik nu woon
weer opnieuw een leefloon aanvragen dat noemen ze dan een mens helpen ... heb nog meer problemen dan ik ooit heb gekend en hun handjes trekken ze schoon terug

in de middag ga ik nog bellen naar de ombudsdienst of dat nog iets gaat uithalen dat weet ik niet maar zo een fouten kunnen allemaal zomaar voor mij echt onbegrijpelijk en zo kunnen ze veel mensen voor schut zetten

JPV

#11 , 07 jul 2014 13:15

teken aub beroep aan, da's het enigste wat er nog iets aan kan veranderen. Je kan daardoor dan de einde arbeidsovereenkomst betwisten en een verbrekingsvergoeding vragen.

ash1990
Topic Starter

#12 , 07 jul 2014 19:38

beste moderator , bedankt voor u advies en info ivm met mijn probleem ook andere mensen bedankt , ik ben vandaag naar het nieuwe ocmw gegaan en me laten inschrijven voor een leefloon omdat ik niet anders kan kreeg daar te horen dat het ocmw van mijn vorige gemeente gebeld hadden voor het uit te leggen
dat zei een fout hadden gemaakt zelf vond die nieuwe assistente dat ik nu heb dat ze er heel licht overgingen maarja kan ik niet veel mee doen

nu hebben ze mij op dat nieuwe ocmw voorgesteld of ik een advocaat nodig heb maar dan moet ik eerst met een ombudsman een afspraak moet maken voor een klacht in te dienen
en dan zo pas een advocaat kan opvragen bij hun , dit ga ik ook zeker doen

er is mij ook gezegd geweest op het gesprek dat ik nu zeker wel 1 maand nog zeker kan wachten voor ik een leefloon zal ontvangen , meschien wel 2 maand omdat zei zich gaan bezighouden dat ik mijn tekorte dagen kan bijwerken bij het bedrijf waar ik had gewerkt

van 19 mei tot nu 7 juli nog niks gekregen .. nog een maand wachten dan zijn we 7 augustus en tegen dat ik terug kan beginnen met werken wil ik de datum nog niet weten
erg frustrerend en voel mij een machteloos mens zonder rechten maar ja wie ben ik

Ik ga dit ook openbaar maken , * nieuws of kranten of dergelijke voor andere mensen zo de informatie te geven dat ze op hun hoede moeten zijn dat het allemaal niet altijd even rooskleurig lijkt dan dat het er gaat uitzien dit ga ik enkel pas doen als ik in een recht zaak lig en ook deze win natuurlijk
maar mijn assistente zegt dat het er wel naar uitziet dat zei een grote fout hebben begaan

MVG

ash1990
Topic Starter

#13 , 09 jul 2014 12:28

Contact opgenomen met de ombudsdienst in brussel daar heb ik een mail naar gestuurd met heel de situatie zoals ze hier staat , deze heeft mij vandaag opgebeld en gezegd dat hij niets kan doen ....

JPV

#14 , 09 jul 2014 21:52

ik herhaal: "teken aub beroep aan, da's het enigste wat er nog iets aan kan veranderen. "

Terug naar “Werkloosheid”