Wij huren met twee studenten samen een appartementsgebouw in onze studentenstad.
Dit is nooit naar zin geweest van de oudere wooneigenaars in onze flat, en deze proberen ons dan ook op alle mogelijke manieren terecht te wijzen op overtredingen van het inwendig reglement (hun goed recht uiteraard, maar het gaat soms heel ver. Ik bespaar jullie de eindeloze voorbeelden, maar laat ons stellen dat we hier op geen greintje begrip moeten rekenen)
Het is al een tijdje stil wat betreft klachten aan onze deur (we doen namelijk ons uiterste best om deze te vermijden), tot vandaag.
We hebben blijkbaar ons karton "onversnipperd" in de daartoe bestemde container gegooid, en hebben ons laten weten dat we hiervoor worden geboet ten belope van 25 euro.
Hoe wisten ze dat het karton van ons kwam? Er zat blijkbaar een oud pv (voor een parkeerovertreding) bij het karton. Ze hebben nu dit pv eruit gevist, en er een post-it op geplakt die ons laat weten dat we beboet worden.
Ik heb al wat wetgeving opgezocht over of dit überhaupt mogelijk is dat zij ons kunnen beboeten. Er staat ook niks van in de statuten vd raad van beheer. Maar los hiervan vraag ik me ook af of dit geen schending van de privacy is, ons afval doorsnuffelen en ons dan identificeren via relatief gevoelige documenten...