VDAB contract

Dakkie
Topic Starter

VDAB contract

#1 , 09 jun 2014 16:55

Ik heb een vraagje,
Ik ga binnekort waarschijnlijk een OKOT opleiding bij de vdab volgen, een beroepsopleiding pc en netwerk technicus gecombineerd met AAV(algemene vakke) van CVO
waarmee ik als ik in beide opleiding een deelcertificaat haal wat betekent dat ik mijn middelbaar diploma haal.
Ik krijg een werkloosheidsuitkering op het moment dus die zou vanaf de opleiding start (in september 2014) gefixeerd worden.
Mijn vraag is of ik als ik deze opleiding slaag en mijn diploma haal of
ik verder zou kunne studere voor een bachelor in toegepaste informatica ( welke ook via vdab is en uitkering kan behouden)
of de vdab mij zou toelaten voor nog een contract?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 12 jun 2014 13:10

normaal gezien wel, maar hou rekening met het feit dat na de fixatie, je werkloosheidsuitkering terug zal zakken qua categorie en dat pas nadien een nieuwe fixatie gebeurt.

Dakkie
Topic Starter

#3 , 19 jun 2014 21:53

bedankt voor je antwoord!
In september zou mijn uitkering gefixeerd worden en dan zit ik aan 7 maand, dit zou gefixeerd worde tot juli volgend jaar
en dan terug beginne in september volgend jaar dus dan zit ik aan 9 maand dat ik werkloosheidsuitkering krijg,
en het vermindert het eerst jaar alleen na eerste 3 maand van 65% van brutoloon tot 60% tot 12 maand van werkloosheidskering

Reclame

JPV

#4 , 20 jun 2014 07:27

ik ben niet zeker, maar de maanden fixatie zullen meetellen vanaf je terug volledig werkloos (zonder fixatie) wordt, bij mijn weten.

JPV

#5 , 20 jun 2014 07:46

ik ben niet zeker, maar de maanden fixatie zullen meetellen vanaf je terug volledig werkloos (zonder fixatie) wordt, bij mijn weten.

maw: stel dat je:
- begint bij 1200 euro
- na 3 maand werkloosheid zakt naar 1100 euro
- na 6 maand zakt naar 1000 euro
- vanaf 1 jaar wlh maar 800 euro meer hebt

Dan zou jij, ocht je nu nét werkloos geworden zijn en op 1 september starten met die opleiding, gans de opleiding op 1200 euro blijven, maar na de opleiding (vanaf juli) zakken naar 1000 euro. Na de volgende opleiding zou je dan sowieso zakken naar 800 euro

dobbel

#6 , 03 jul 2014 11:31

dit hangt normaal van het type opleiding af. als je een vdab contract krijgt zal het altijd vastgezet worden. zoniet zakt het tot aan het bedrag van 1 jaar. meestal vragen ze de vrijstelling aan tot eind augustus zodat je geen dagen verliest. best dat je de datums op het contract goed naziet

Terug naar “Werkloosheid”