Ik ben een beetje ongerust.
Mijn vriendin heeft een dochtertje van 4 jaar dat bij haar naar school gaat. De papa woont 100 km verder en ze zijn al meer dan 3 jaar uit elkaar.
Ze hebben een omgangsregeling waarbij ze 2 op 3 weken op donderdag na school opgehaald wordt door de papa en bij hem verblijft tot zondagnamiddag. In de schoolvakanties is ze ook iets meer bij de papa dan bij de mama.
Nu zou ze vanaf volgend jaar best 5 dagen per week naar school gaan in aanloop van het eerste leerjaar. De mama werkt tot 17:30 en daarom moet ze dan iedere dag in de opvang blijven. De papa is zelf leerkracht en vindt dat ze daarom beter bij hem naar school kan gaan.
Mijn vriendin is uiteraard ongerust om haar dochter enkel in de weekends te kunnen zien en aangezien zij niet in het onderwijs staat kan ze ook niet voldoende verlof nemen om ze in de vakanties vaker bij haar te hebben. Zij heeft tot nu toe altijd voor haar dochter gezorgd. Ze is bij haar naar de onthaalmoeder gegaan en zit nu ook bij haar op school.
In de weekends dat ze bij de mama is wordt ze trouwens meteen na school opgehaald door de opa. Bovendien is mama op woensdagnamiddag thuis met haar dochter. Het zijn dus 3 dagen per week dat ze in de opvang moet blijven.
Mijn vraag:
Kan de vader zomaar alles omgooien omdat zijn werkuren iets beter uitkomen om ze niet in de opvang te houden?
Ze is gewoon om bij de mama naar school te gaan, en naar mijn mening zou dit voor haar veel te veel veranderen.