Werkloos en verhuizen naar Wallonië?

KleinVlindertje
Topic Starter

Werkloos en verhuizen naar Wallonië?

#1 , 28 mei 2014 17:09

Hallo,

Wij zijn het aan het overwegen om naar Wallonië (regio Luik-Waals-Brabant) te verhuizen maar hoe zit het eigenlijk als je zonder werk naar daar verhuist?
Worden je "gewerkte dagen" dan automatisch mee overgezet? Als je op dit moment een uitkering krijgt, krijg je deze nog altijd?

Alvast dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 28 mei 2014 20:09

je dossier wordt gewoon meegenomen van de ene werkloosheidsinstelling naar de andere. Je zal wrschnlk wél van betalingsinstelling moeten veranderen: bijvoorbeeld als je gesyndiceerd bent, denk ik dat je naar een plaatselijke franstalige afdeling moet overstappen. Je syndicaat kan je daar bij helpen. Maar weet wel dat je op werkaanbiedingen en/of opleidingen in Wallonie zal moeten ingaan die je daar worden voorgesteld.(forem) Ik mag hopen dat je je taalzeker genoeg voelt om werk te aanvaarden in een Franstalig bedrijf?

KleinVlindertje
Topic Starter

#3 , 03 jun 2014 13:40

Wij spreken beide de drie landstalen dus dat zou nog niet zo'n probleem zijn :)

Dank je voor de informatie :)

Reclame

eylis

#4 , 03 jun 2014 13:52

mariette: stelselmatig werk weigeren (stel dat iemand dat doet omdat ie vind dat ie niet genoeg Frans kent, ook al woont ie in het puttke van Wallonie) kan wél een criterium zijn om werkloosheidsvergoedingen uiteindelijk stop te zetten...
Gelukkig zal dat de poster niet overkomen.

Vandebos

#5 , 03 jun 2014 19:34

Kunnen we terugkeren naar de kern van de zaak? Nog vijf post verwijderen en ik krijg een tenniswijsvinger. Vandebos.

Scorpio

#6 , 18 jun 2014 18:11

Kan je dit niet aan je syndicaat vragen? Normaal gezien wel. Ik ben van regio Brussel naar Vlaanderen verhuisd. Gewoon Actiris op de hoogte gebracht dat ik verhuisde en me bij de VDAB ingeschreven. Je blijft in België hé.

dobbel

#7 , 03 jul 2014 11:25

ja tuurlijk dit valt onder federaal en je werkt onder de belgische wetgeving= sociale zekerheid. dus je dagen tellen wel mee.

Terug naar “Werkloosheid”