lijkt het me vreemd dat alle katten uit de buurt net hun behoefte bij die ene buur zouden doen (afgezien van planten die katten aantrekken).
Dat krijg je als je in een stad woont, waar kwasie niemand een tuin heeft
Ik dacht dat katten het recht hebben om vrij rond te lopen en daardoorook vrij hun behoefte mogen doen.
Daar ben ik nog niet zo van overtuigd. Dat katten in mijn tuin zitten, is ook geen probleem... maar dat ze de boel onderkakken is wel degelijk overlast, en als eigenaar van een huisdier, ben je verplicht te zorgen dat het geen overlast veroorzaakt.
Als er hier in mijn tuin elke dag een 15tal katten een kakske komen doen, dan zijn dat op jaarbasis bijna 5500 kakskes. Dat kan je toch echt wel overlast noemen denk ik.
Zeg, zijn jullie nog normaal? Katten vangen? Denk dat u de eerste verdachte bent als er verdwijnen. Dat is wel iemand zijn huisdier. Als ze gecastreerd zijn hebben die mensen er veel geld aan betaalt. En jawel een kat is een vrij dier, dat mag buiten vrij rondlopen.
Bestaat er geen soort grassproeiers dat je op die plaatsen kan zetten dat regelmatig eens goed spuit? Of een geluid dat met een elektronisch werk? Vooral niet schoffelen. Cacaodoppen? Iets strooien met veel geur?
Dan zal er een kattenbak toch ook wel vanaf kunnen?
Heb ik allemaal geprobeerd. Sprays, ultrasone apparaatjes, coco's, sluipwegen afsluiten, waterpistool en waterspuit, watersprinkler (waar je dan ook zelf nat van wordt) etc... Zoals ik al zegde, heb ik er genoeg van te investeren voor de rommel van andermans dieren. Ik wil dat mijn kinderen terug strontvrij in de tuin kunnen spelen (daar heb ik hem voor gekocht) en ik stankvrij kan genieten van mijn aangelegde tuin.