#1 , 29 feb 2008 09:26
Vier jaar geleden werd mijn moeder aangereden op het zebrapad terwijl zij te voet overstak met de fiets aan de hand, zij was op slag dood (zeer ernstige verwondingen). De bestuurster had haar niet gezien en reed in het midden van de dubbele rijbaan. Bestuurster heeft na het ongeval geen alcoholtest, noch bloedafname ondergaan. Bestuurster heeft nooit enig kontakt met ons opgenomen, geen innnige deelneming, niets. De dag erna reed zij terug met de wagen rond, drie dagen later is ze gehuwd en daarna op huwelijksreis vertrokken. Wij moeten dus langzaam afwachten tot we het verslag van de verkeersdeskundige en gerechtsdokster die ter plaatse waren, ontvangen waaruit blijkt dat bestuurster pas na aanrijding is beginnen remmen en door een eenvoudige remming het ongeval had kunnen vermijden. Na verschillende geruchten dat tegenpartij blind zou zijn in de ooghoeken en aan epilepsie lijdt tengevolge van een hersenbloeding, hebben wij tijdens het proces uiteindelijk kunnen bekomen dat tegenpartij naar een deskundige moet om haar medisch te laten onderzoeken. De deskundige gaat enkel af op haar papieren en onderzoekt haar niet, wij reageren hierop met als gevolg dat zij enkel naar een oogarts moet die de diagnose stelt dat zij een gezichtsveld heeft van 85° ipv het wettelijk minimum om een wagen te mogen besturen van 120°. Eindbesluit van de deskundige, ze passen een uitzonderingsmaatregel toe dat zij mag rijden met een optische correctie daar zij nog jong is (in de dertig) en genoeg heeft gecompenseerd ??? Gecompenseerd, dit is niet bewezen ??? ze heeft mijn ma doodgereden ! Wij proberen hierop in te gaan zonder resultaat, het verergert nog, tegenpartij, die nooit op de rechtbank aanwezig is, van een invloedrijke familie is en twee advokaten heeft, probeert te stellen dat mijn ma verantwoordelijk is voor het ongeval en zich voor haar wagen heeft geworpen (met de fiets aan de hand welteverstaan !!). Nu wordt er terug een deskundige van het gerecht aangesteld om de verantwoordelijkheid te bepalen, weeral blijkt dat tegenpartij totaal geen aandacht besteedde aan mijn ma en door een eenvoudige remming het ongeval had kunnen vermijden. Op 11 maart is het vonnis en is alles voorbij. Ik ben na 4 jaar alleen maar steeds meer gefrustreerd geraakt en weet voor mezelf dat de blindheid in de ooghoeken van tegenpartij hiervan oorzaak is (ze is pas na aanrijding beginnen remmen en ze verklaarde zelf dat ze mijn ma niet heeft gezien). Kunnen we daar echt niets tegen doen ? Of moet ze eerst een kind ipv een bejaarde dame doodrijden vooraleer er recht geschiedt ?
Laatst gewijzigd door
igoeminn op 14 mar 2008 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.