Faillissement verkoper

marlies
Topic Starter

Faillissement verkoper

#1 , 13 mei 2014 09:31

We investeerden in 2007 in wijn en kregen een certificaat van aankoop. Deze Luxemburgse firma blijkt nu failliet en de wijn is ergens opgeslagen...maar waar? tot wie kan ik me richten om vooralsnog de investering op te halen of het geld te recupereren?

dank je :?:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mei 2014 17:14

Ik ken niet de Luxemburgse wetgeving, mocht dit in België zijn dan was het bij de curator dat je u nood kon klagen, maar bij een faillissement vrees ik toch dat je in de kou zal blijven staan, en je investering in het faillissement zal blijven !.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Peedb
Contacteer: Website

#3 , 19 mei 2014 23:28

Indien u geen bevoorrechte schuldeiser bent, is de kans op recuperatie bij een faillissement bijzonder klein. Best inderdaad curator contacteren.

Reclame

LeenW

#4 , 19 mei 2014 23:58

Inderdaad, volgens Belgisch recht ziet u er waarschijnlijk niets van terug. Best een Luxemburgse deskundige contacteren om te horen of het daar anders is.

ddanck

#5 , 20 mei 2014 11:56

Me dunkt dat iedereen hier toch wel snel door de bocht gaat.

Als de vraagsteller over een certificaat van aankoop beschikt (en de wijn is ergens opgeslagen) dan is men daar eigenaar van.

Goederen die aan een derde toebehoren, maken vanzelfsprekend geen deel uit van de massa en kunnen daaruit zonder meer worden teruggenomen.

Hebt u de naam van de firma al eens ingegeven in google gevolgd door het woord "faillissement" (Frans) of "Insolvenz" (Duits).

Vaak vind je bij de eerste resultaten al heel wat informatie terug.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

ganapathi tantre

#6 , 20 mei 2014 23:03

Ik kan Mtr Danckaerts daar alleen in bijtreden. Klanten die bij ons weigerachtig tegenover een voorschot staan krijgen van ons een factuur voor de materialen de specifiek voor hen werden besteld,geleverd en bij ons in het magazijn liggen. Zo behouden zij alle rechten. Pas daarna gaan wij over tot de verwerking van de goederen voor hun project. En als zelfs dat klaar is behouden zij hun rechten. Moest er iets verkeerd gaan dan moeten ze wel extra betalen aan de curator namelijk de verwerking om hun goederen te krijgen.

ddanck

#7 , 21 mei 2014 09:23

En heeft u er dan ook een idee van hoe vaak daarvoor revindicatievorderingen worden ingesteld wanneer de eigenaar te weten komt, dat zijn goederen verdwenen zijn?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Consumenten Koop”