verhogen van oprit

my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website

Re: verhogen van oprit

#16 , 16 mei 2014 11:21

Ik zou inderdaad verzekeraar aanspreken en plaatsbeschrijving laten opmaken. Best tegensprekelijk, samen met de buren. Men mag niet zomaar ophogen, hiervoor heeft men vaak een bouwvergunning nodig, dit kan mogelijks een bouwmisdrijf uitmaken. Het is een boutade natuurlijk maar, de buren mogen dan wel groen zijn (niets op tegen trouwens), zij blijven juridisch verantwoordelijk en als het misloopt kunnen zij zich blauw betalen... Het is toch beter de zaak eenmaal goed op te lossen (ecologisch of niet, dat laat ik in het midden) dan meermaals lapmiddelen te gebruiken waarvan de kostprijs op lange termijn meestal duurder uitvalt.

Ik besef dat dit geen 100% juridisch antwoord is, maar het kan u maar helpen in de onderhandeling. Moest u er echt niet samen uitgeraken, kan een oproeping tot verzoening bij de vrederechter soms helpen. Dit is een zeer goedkope procedure (20 € dacht ik).

Jureca
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#17 , 16 mei 2014 11:33

Moest u er echt niet samen uitgeraken, kan een oproeping tot verzoening bij de vrederechter soms helpen. Dit is een zeer goedkope procedure (20 € dacht ik).
Verzoening is kosteloos.

my_key
Contacteer: Website

#18 , 16 mei 2014 12:05

Juist. Bedacht dit ook net :)

Reclame

mosti
Topic Starter

#19 , 18 mei 2014 22:40

ben jij een tuinarchitect Chantika? dan kan je pas spreken. Het is de tuinarchitect die ons dit gezegd heeft dat zoveel ophogen degelijk wel verschil uitmaakt!
Als je mij niet wil helpen dan kan je beter niet reageren.

mosti
Topic Starter

#20 , 18 mei 2014 22:44

trouwens: dit is het antwoord van de brandverzekering: Een plaatsbeschrijving gebeurt wanneer er bvb een verbouwing is bij de buren.

Hier zie ik met de huidige gegevens geen nut om dit te doen.

mosti
Topic Starter

#21 , 19 mei 2014 06:38

voor uwen info: ik ben ook niet-antigroen maar zij moeten niet denken dat ze om die reden boven de wet staan en alles mogen doen en bouwovertredingen overgaan!

Terug naar “Archief”