kan ik mijn auto nog doorverkopen ?

jennifergenot
Topic Starter

kan ik mijn auto nog doorverkopen ?

#1 , 12 mei 2014 14:27

mijn auto is verkocht aan een marokaanse man een garagist uit brussel en er is een voorschot gegeven die persoon zou me zondag middag terug contacteren niets meer gehoord meermaals gebeld deze morgen gesmst hij zou me terugbellen en zit in een vergadering hij zou om 12u bellen nu weer een paar keer terug gebeld zonder antwoord er is van mijn kant een contract opgemaakt dat de auto aan hem verkocht is en dat hij er vandaag zou omkomen met dat ik gemist had van datum had de 12 de opgeschreven in plaats van de 11de zou ik na vandaag mijn auto mogen doorverkopen als die persoon nog niets laat weten? want het is de bedoeling om met dat geld een stuk van mijn nieuwe auto te betalen, ik weet mij geen raad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mei 2014 14:37

Toch zeer voorzichtig zijn je heeft een verkoopovereenkomst en indien je u woord breek kan men schadevergoeding eisen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jennifergenot
Topic Starter

#3 , 12 mei 2014 14:44

ja maar er staat wel op dat hij hem vandaag zou afhalen en ik kan bewijzen dat ik meerder keren heb gebeld en gsmst wat als hij er dan tegen morgen nog niet om komt

Reclame

denlowie

#4 , 12 mei 2014 14:57

Je zal toch even wat geduld moeten hebben en hem na een paar dagen hem in gebreke stellen per aangetekende brief, en hem nog een kans geven om er om te komen !

Je heeft zelf geschreven.
er is van mijn kant een contract opgemaakt dat de auto aan hem verkocht is
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#5 , 12 mei 2014 15:27

De ingebrekestelling kan in principe vandaag al, aangezien de termijn overschreden is. Maar u moet hem zowizo wel een redelijke termijn geven voor de wagen te betalen. U kan wel zelf met een schadevergoeding dreigen.

Franciscus

#6 , 12 mei 2014 23:32

“Art.1590.Indien bij de verkoopbelofte handgeld is gegeven, is ieder van de contractanten vrij van de verkoopbelofte af te zien : Hij die het handgeld heeft gegeven, door het te laten behouden. En hij die het handgeld heeft ontvangen, door het dubbel terug te geven.”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).

Is dat contract getekend ook door u mede-ondertekend is dan voor u ook bindend.

“Art.1610.Wanneer de verkoper in gebreke blijft de levering te doen binnen de tussen partijen bedongen tijd, heeft de koper de keus om ontbinding van de koop ofwel inbezitstelling te vorderen, indien de vertraging alleen aan de verkoper te wijten is.Art.1611 In elk geval moet de verkoper tot schadevergoeding veroordeeld worden, indien de koper schade lijdt doordat de levering niet op het bedongen tijdstip heeft plaatsgehad.”(B.W.).
urgerlijk wetboek:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1804032134" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Archief”