koper boven huurder bij overlast?

Loria
Topic Starter

koper boven huurder bij overlast?

#1 , 09 mei 2014 13:47

Gisteren kreeg ik een klachtentelefoon van mijn huisbazin. Ze kloeg over het feit dat ik en mijn zoon ongelooflijk veel lawaai maakten, keiharde muziek spelen 's nachts en een hinder zijn voor de andere buren. We zijn hier in een klein gebouw de enigen die huren.
In het verleden hebben wij er voor enkele ( terechte) incidenten de politie moeten bijhalen. Nooit klacht ingediend, maar wel genoteerd. Heb zelfs nog geluidsopnames van dreigementen.

Het is duidelijk dat de andere buren nu samenspannen om "wraak" te nemen. Na 22 uur 's avonds spelen wij nooit muziek. Akkoord, de isolatie hier is niet perfect, maar het koppel dat het meeste over ons klaagt, maakt zelf gedurig lawaai. Ze staan 's nachts gedurig op en lopen rond. Ze hebben sinds kort ook een hond ( hele kleine) en in de syndicusovereenkomst staat dat huisdieren strikt verboden zijn.

Nu als ik "probeer" met hen te praten, krijg ik steeds het argument dat zij het appartement hebben gekocht en wij "maar" huren. De huisbazin staat duidelijk aan de kant van de andere bewoners.

Ik heb een jaar terug al eens een afspraak gehad met de huurdersbond, maar kwam bij een onsympathieke dame terecht die echt wel niets wou of kon doen.

Mijn zoon heeft ook een handicap ( is invalide verklaard) en zij weten dat. Ze zien hem ( en mij) daardoor als kwetsbare en makkelijke slachtoffers.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 09 mei 2014 19:22

Buren gewoon (vriendelijk) negeren. Als de overlast volgens de buren te groot is dan moeten ze maar vaststellingen laten doen en eventueel procederen. Met oortjes naar muziek luisteren kan ook al wonderen doen. Huisbazin vriendelijk doch kordaat afschepen: zij heeft hier niets mee te maken. Als huurder heb je "evenveel" rechten als als eigenaar.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mei 2014 19:28

Zolang uw huurcontract loopt , zolang er geen PV zijn door de politie tegen u kan uw huisbazin weinig doen.
ALS blijkt dat u door andere bewoners en of uw verhuurder effectief wordt lastig gevallen misschien eens gaan praten met
vb dienst SLAchtofferZOrg bij de lokale politie - kwestie dat ze daar op de hoogte raken van de juiste context.
Mogelijk met een doorverwijzing naar burenbemiddeling.

Wat de hond betreft ook al staat dat in de overeenkomst dan nog zal alleen kunnen opgetreden worden bij 'overlast'.
Zo staat u wel wat sterker met de door u ontvangen info als 'ze' het u willen lastig maken.

Reclame

Terug naar “Archief”