Voor de 5de keer op rij ben ik opgeroepen als bijzitter in het stembureau
In 2007, 2009 en 2010 heb ik plichtsbewust mijn taak als bijzitter gaan uitvoeren.
In 2012 kon ik toch naar huis (na wat discussie en bedreiging), ik had gevraagd om deze keer eens niet te moeten blijven daar ik het de voorbije 3 jaren al gedaan had. De voorzitter was absoluut niet vriendelijk en vond dat ik geen recht had om dat te vragen, want ik was te laat. Ik was om 7.02u aan mijn stembureau en ik moest er om 7 uur zijn, ja ok dan ben je te laat! Tot na 8 uur hebben we daar moeten blijven wachten, we waren met 4 "te laat" voor één bureau, ondertussen waren alle bureaus al samengesteld en waren er overal genoeg mensen. Er werd ons ook nog meegedeeld door onze vriendelijke voorzitter dat we hiervoor een boete zouden krijgen van 250€ omdat we te laat waren (die boete hebben we wel nooit gekregen)
Nu heb ik opnieuw een aangetekend schrijven gekregen en kan ik opnieuw mag gaan zitten.
Weet iemand hoe het komt dat sommige mensen steeds gekozen worden en anderen nooit?
Wie stelt die lijsten samen?
Hoe geraak je van die lijst zodat ik niet nog jaren een oproep krijg? En waar moet ik daarvoor zijn?
Grtjs van een ontmoedigde bijzitter