Ik ga met deze man zaterdag mee om foto's te nemen, want het is zeker geen verkrotting daar 80% nieuwbouw is, moet enkel nog scape gelegd en het sanitair.Neem met de gemeente contact op. Neem middels facturen van materiaal, leveringbonnen en afrekeningen van stroom en water onmiddellijk de bewijzen mee dat u in het pand aan het werk bent en het niet zomaar leegstaat. Probeer tevens een schatting te maken van wanneer de werken afgelopen zullen zijn en u het pand kan gaan bewonen.
Volgens mij niet omdat 2de verblijf gekoppeld is aan woningen in recreatiegebied (alwaar m n niet kan domicilieren). Vakantieverblijven in woongebied kunnen onderworpen worden aan leegstandsbelasting. Hangt van gemeente tot gemeente af.kan uw vriend deze woning niet als 2e verblijf laten inschrijven? dan zijn de kosten direct gehalveerd.
Tweede verblijven is niet synoniem met woningen in recreatiegebied. De hele Belgische kustlijn staat vol met villa's en appartementen die gebruikt worden als tweede verblijf! Tenzij West-Vlaanderen één groot recreatiedomein is....Volgens mij niet omdat 2de verblijf gekoppeld is aan woningen in recreatiegebied (alwaar m n niet kan domicilieren). Vakantieverblijven in woongebied kunnen onderworpen worden aan leegstandsbelasting. Hangt van gemeente tot gemeente af.kan uw vriend deze woning niet als 2e verblijf laten inschrijven? dan zijn de kosten direct gehalveerd.
Hier ontheffing leegstand proberen verkrijgen op argumentatie van aan de gang zijnde verbouwingen. Als evenwel met klein beschrijf gekocht werd moet je ook voldoen aan de hieraan verbonden domicilieverplichting om groot beschrijf en boete te vermijden.
Suc6 ermee.