Dit doet niets terzake, en bied aan TS geen oplossing.Door dat je nu een hoger inkomen hebt, kan je daar misschien van profiteren door een persoonlijke lening aan te gaan bij een kredietinstelling. Je bent dan verlost van de huurachterstand en kan het terug te betalen bedrag spreiden over meer dan 3 maanden (2500 euro terugbetalen op 3 maanden kan niet anders dan serieus op uw inkomen wegen). Hou er wel rekening mee dat je op een lening intresten moet betalen, maar ik veronderstel dat je op de achterstand bij de verhuurder ook intresten moet betalen, misschien is het verschil niet zo groot. Probeer het minnelijk op te lossen want je hebt een zeer tolerante verhuuder, veel verhuurders zouden al lang stappen ondernomen hebben met een achterstand van € 3500.
Hier heb ik maar één ding op te zeggen:Dit is nog steeds een JURIDISCH FORUM, geen forum waar afpersingstechnieken worden bijgebracht.
Als je huur in mindering brengt, kan dit uiteraard pas vanaf dat je de eigenaar aangetekend in gebreke gesteld hebt en niet voor de ganse periode dat u toegang geweigerd werd. U moet immers kunnen bewijzen dat de eigenaar u effectief toegang geweigerd heeft en dan nog is de vraag of dat de verhuurder alles moet laten vallen om u onmiddellijk toegang te verschaffen. Een redelijke termijn voor de sleutels te kopiëren en u te bezorgen moet ook in acht genomen worden. Je bent als eigenaar niet verplicht om een sleutel te bewaren van de algemene delen, het kan zelf zijn dat de eigenaar één van zijn andere huurders of de syndicus moet aanspreken voor een kopie te nemen. Wat is dan een redelijke termijn? Je snapt ook wel als je het advies van Vandebos volgt, je niets van verdere tolerantie moet verwachten van de huisbaas op zaken waarvoor je als huurder in gebreke bent, nu of in de toekomst.bij de volgende betaling huur brengt u de periode die de verhuurder u onwettig toegang tot het pand heeft verhinderd in mindering. U verschaft de verhuurder voor deze mindering aangetekend een schriftelijke verklaring.
Ik vraag me af waar in "alles in één keer betalen of geen sleutel" u tolerantie van de eigenaar bespeurt, de periode in kwestie wordt in de eerste ingebrekestelling geplaatst, dus deze is gedekt.Als je huur in mindering brengt, kan dit uiteraard pas vanaf dat je de eigenaar aangetekend in gebreke gesteld hebt en niet voor de ganse periode dat u toegang geweigerd werd. U moet immers kunnen bewijzen dat de eigenaar u effectief toegang geweigerd heeft en dan nog is de vraag of dat de verhuurder alles moet laten vallen om u onmiddellijk toegang te verschaffen. Een redelijke termijn voor de sleutels te kopiëren en u te bezorgen moet ook in acht genomen worden. Je bent als eigenaar niet verplicht om een sleutel te bewaren van de algemene delen, het kan zelf zijn dat de eigenaar één van zijn andere huurders of de syndicus moet aanspreken voor een kopie te nemen. Wat is dan een redelijke termijn? Je snapt ook wel als je het advies van Vandebos volgt, je niets van verdere tolerantie moet verwachten van de huisbaas op zaken waarvoor je als huurder in gebreke bent, nu of in de toekomst.bij de volgende betaling huur brengt u de periode die de verhuurder u onwettig toegang tot het pand heeft verhinderd in mindering. U verschaft de verhuurder voor deze mindering aangetekend een schriftelijke verklaring.
Als je het niet kunt uitwerken met de verhuurder, is het beste advies datgene dat loeki en bambipower gegeven hebben. Als je mijn buur was, zou ik je met plezier helpen, het kost toch geen moeite om als buur de sleutel even mee te geven om een kopie te maken.