rekening water

sloeberken

Re: rekening water

#16 , 26 apr 2014 08:01

Er kom nog een feit bij dat alleen TS belast word door de gemeente op haar waterverbruik.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#17 , 26 apr 2014 13:21

Sloeberken,
Ik trek helemaal geen conclusies.
Ik zeg alleen maar dat ik in het verhaal van Monique verschillende indicaties zitten dat er afspraken zijn gemaakt rond hoe de afrekening van het water moest gebeuren. Wettelijk is er helemaal niets bepaald over hoeveel wooneenheden op één meter mogen zitten of op wie die meter moet staan. Als het afgesproken is tussen verhuurder en huurder kan alleen op die afspraak teruggekomen worden als beide partijen akkoord zijn. Als er geen akkoord is moet de vrederechter hierover oordelen zoals jij aangeeft.

Als het naar de rechtbank gaat zijn er bepaalde zaken die in TS haar voordeel pleiten

1) het is niet courant om de afrekening door de huurder te laten doen en kan alleen als er een goede verhouding tussen de huurders bestaat
2) het is ook niet in orde dat er niets beschreven staat over de procedure van de afrekening in Monique haar contract noch in het contract van de bovenbuur

Er zijn ook argumenten die tegen haar zaak pleiten

1) TS heeft de meter op haar naam aanvaardt van 2012 tot nu
2) TS heeft betalingen gekregen van de bovenbuur voor het water
3) TS heeft de achterstand proberen te verhalen op de bovenbuur

Dit zijn indicaties dat er is afgesproken dat de huurder het water zou afrekenen, waardoor een rechter zou kunnen oordelen dat de huurder aansprakelijk is om het water te verhalen.
Misschien is een goed voorstel van minnelijk schikking, dat de huurder verder doet met de achterstand te verhalen van de bovenbuur en dat de verhuurder de overname doet van de watermeter vanaf nu en in de toekomst zelf het water verhaalt van zijn huurders.

Ik zal u ook mijn persoonlijke mening geven: Ik vind dat de verhuurder gewoon een beetje meer moet investeren in een bijkomende watermeter zodanig dat hij van de miserie verlost is (zoals hij zelf zegt) en dat de watermaatschappij zich maar bezighoudt met achterstanden te verhalen in plaats van controleurs te sturen waar helemaal geen controle nodig is.

sloeberken

#18 , 26 apr 2014 17:27

KJ86 u uitleg is een van of, maar niet het wettelijke. Met persoonlijke meningen word TS niet geholpen daar zij de verhuurder niet is die zijn plicht als verhuurder verzaakt. Indien je een woning of appartement verhuurd moet het voorzien zijn van nutsvoorzieningen, en deze in iemand anders zijn schoenen schuiven kan niet.
Als er geen betaling gebeurd heeft verhuurder een waarborg, wat TS niet heeft, wat kunnen ze doen als vorige huurder niet betaald zij heeft geen contract met bovenbuur dus kunnen ze naar hun 300 euro fluiten.
Wie zou daarmee akkoord gaan, niemand. Waarschijnlijk staat het zelfs niet in hun huurcontract dat ze verplicht zijn van water te leveren aan bovenbuur, wat ook al zou nietig zijn. Dus zijn het brave en sociale mensen, ik had reeds lang het water afgesloten van bovenbuur dan is direct verhuurder aan zet.
Een watermaatschappij kan daar zeker in tussen komen op aandringen van hun klant.

Einde stop.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”