Nieuwsbrief

Sonny91be
Topic Starter

Nieuwsbrief

#1 , 16 apr 2014 18:48

Beste,

Op vraag van kennissen begin ik een nieuwsbrief. Dit is een financiële brief waarin ik advies geef en mijn eigen perceptie van de markt. Personen kunnen zich inschrijven om mij te volgen en om twee maal per maand een update te krijgen met mijn vooruitzichten en enkele tips om in het algemeen beter te investeren. Ik wil dit beginnen nadat kennissen me hebben aangemoedigd omdat ze hierin iets opmerken van waarde.

Het betreft het zeer speculatieve en innovatieve genaamd Bitcoin & cryptocurrencies. Dit is een relatief nieuwe tak in de speculatie en investerings wereld dat grote winsten mogelijk maakt op zeer korte periodes.

Bij het starten van mijn nieuwsbrief moet ik mezelf echter indekken omdat het advies dat ik geef lauter advies is en ik wordt voor mijn diensten vergoed door de subcribers op maandelijkse basis. Welke voorzorgen moet ik hier voor nemen ? Ik weet dat een disclaimer toegevoegd moet worden en dat ik moet vermelden dat dit niet als financieel advies mag gelden en dat ik niet verantwoordelijk ben voor slechte beslissingen of kapitaal verlies. Zijn er zo nog voorzorgen die ik moet treffen ?

Vriendelijke groet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 apr 2014 19:46

dat grote winsten mogelijk maakt op zeer korte periodes.
Het is altijd diezelfde slagzin die zogezegde financiële experten gebruiken om argeloze burgers over te halen hun centjes bij hun te plaatsen. :evil:

Franciscus

#3 , 16 apr 2014 22:00

De rechten op bepaalde namen al respecteren vb?

Reclame

Sonny91be
Topic Starter

#4 , 17 apr 2014 07:49

Beste,

Inderdaad dit hoor je veel. Echter ben ik zelf bezig met een totale andere aanpak in dit wereldje. Ik heb eerst zelf veel winst gemaakt en geëxperimenteerd en op aanvraag van vrienden en kennissen die me vertelden dat het een goed idee was ben ik mijn nieuwsbrief nu begonnen. Dit is niet omdat ik 'geld wil slaan' uit argeloze burgers, maar net omdat ik mensen geld heb doen verdienen dat ze me dit adviseerden.
Ik vind dus dat ik wat nuttigs te vertellen heb en anderzijds ook echte waarde heb te geven vermits ik niet puur gok. Dit is een relatief nieuwe markt en ik wil me dan ook wagen om een imago hier op te bouwen!

Ik heb deze post gemaakt omdat ik letterlijk advies zoek zodat mensen me niet kunnen exploiteren nadat ik hen iets van waarde probeer aan te bieden. Gelieve dus ook serieus om te gaan met dit topic en geen nutteloze posts te zetten waar ik zelf niets mee ben..

Franciscus

#5 , 17 apr 2014 21:32

Als ik het woord beleggen of beleggersforum ingeef in een zoekmachine krijg ik al X websites.
Kijk daar al eens wat er allemaal onder regels en disclaimers staat.
Het gebruik van 'merk'namen in uw 'blog' kan mogelijk niet zo handig zijn.
Kwestie van auteursrechten en zo.
Ook de 'standaard' voorwaarden eens opvragen van een aantal banken en kijken hoe die zich indekken.
Mijn bank was/is blijkbaar niet verantwoordelijk voor het laten aankopen van hun eigen aandelen.
Ook zelfs een coöperatieve spaarformule blijkt niet waterdicht te zijn ...
Ik schrijf maar.

giserke

#6 , 18 apr 2014 00:05

Altijd uw bronnen vermelden. Zowel voor teksten en afbeeldingen.

En bij het citeren van zinnen of uitspraken, altijd direct voor of na het citaat verwijzen van waar dit komt.

Sonny91be
Topic Starter

#7 , 18 apr 2014 22:15

Super,

Hartelijk dank. Omdat het geen standaard belegging is en Bitcoin niet echt een merknaam is en ook geen normaal lopend aandeel dat onder standaard regularisatie valt zit ik qua dat wel ingedekt TOT OP HEDEN.
Ik heb dus eens opgezocht en zelf een Engelstalige disclaimer gemaakt waarvan ik denk dat deze moet voldoen. Is het misschien wijs om hier professionele stappen te nemen om me in te dekken ? Enerzijds biedt ik de aanschaffer een full refund als hij een grondige reden heeft voor zijn ontevredenheid, daar zie ik geen probleem. Er kunnen echter wel mensen zijn die mij willen misbruiken omdat ze weten dat er iets is dat ik niet correct doe. Het is voornamelijk hierop dat me wil indekken. Ik ben van mening dat de refund 99% van de gevallen die niet tevreden zouden zijn ( al bewtijfel ik het gezien de originele aanpak ) het zullen laten bij het wederkrijgen van hun geld.

Nogmaals. Ik ben niet van de bedoeling om hier een scam te lanceren maar om mensen iets bij te brengen en zelf daar ook baad bij te hebben. Ik probeer wel zo redelijk en vriendelijk mogelijk hierin te zijn.

Wat de citaties betreft: Als ik een topic aanhaal geef ik een eventuele bron vermelding zodat ze zelf het artikel kunnen nalezen. Bij quotes geef ik ook de naam weer. Beide uit respect voor de originele auteurs van de content. Merendeels van de mail is wel speculatie en valt op mijn schouders. Dit is dus puur eigen geschreven en 'verzonnen' content.

Bedankt voor de tips. Tot hiertoe al enkele nuttige feedback, als er nog dingen zijn hoor ik het graag !

Mijn disclaimer tot op heden:

Disclaimer

This email expresses my own opinion on various subjects including those relating to economics, finance and investing. I’m not a registered financial adviser, broker or securities dealer and am not responsible for what you do with your money. This email is for informational purposes only and does not constitute an offer or solicitation to buy or sell any security discussed herein or in any jurisdiction where such would be prohibited. All investments contain elements of risk. You should understand what these risks are before buying any investment. Any opinions, news, research, analyses, prices, or other information contained on this email is provided as general market commentary, and does not constitute investment advice. Marc De Mesel will not accept liability for any loss or damage, including without limitation to any losses which may arise directly or indirectly from use of or reliance on such information.

---------------------------

Terug naar “Andere”