Garage geblokkeerd.

Bart87
Topic Starter

Garage geblokkeerd.

#1 , 07 apr 2014 13:45

Beste allen,

Ik vroeg me af, wanneer iemand zich voor mij garage parkeert of het dan strafbaar is om die auto zijn deurhendel aan bestuurderskant in te smeren met boter?

Er komt geen schade aan de wagen, is alleen beetje vuil en zeer irritant, bijna zo irritant als iemand die het nodig vind voor een garage te parkeren ;)

Met vriendelijke groeten,
Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 07 apr 2014 13:52

En die veegt dan door de schok zijn hand af aan zijn dure broek, en u mag dan instaan voor de reiniging (of in het ergste geval de aankoop van een nieuwe) van de broek. Beter niet doen, en als dit regelmatig voorkomt telkens de politie bellen om te laten takelen (u moet dringend weg...).

Bart87
Topic Starter

#3 , 07 apr 2014 13:57

Is dat niet zijn eigen domme schuld dan?
Tegen dat de politie reageert is die al lang weg...
T'zijn bijna altijd mensen die er hooguit een uur staan.
Mijn vriendin komt hierdoor wel af en toe te laat op het werk, tevens moet ze over een paar maand bevallen en zou ik er graag nu dus voor zorgen dat die foutparkeerders leren dat ze niet voor onze garage moeten staan.

Heeft u wel een goed alternatief dan?

Reclame

Turaki

#4 , 07 apr 2014 14:01

Neen, er is geen ander alternatief. Enkel de politie kan hier optreden.

Bart87
Topic Starter

#5 , 07 apr 2014 14:06

Oké, jammer...
Ik vind dat de politie wel betere dingen te doen heeft maarja.

Bedankt voor het snelle antwoorden!

Veebee

#6 , 07 apr 2014 14:15

En je wagen zelf parkeren voor de garage is dat geen mogelijkheid?

Turaki

#7 , 07 apr 2014 14:17

En je wagen zelf parkeren voor de garage is dat geen mogelijkheid?
Of een plakker met verkeersbord E1 aanbrengen?
En natuurlijk ook niet vergeten je eigen nummerplaat aanbrengen, anders sta je zelf in overtreding.

Bart87
Topic Starter

#8 , 07 apr 2014 15:39

Mijn vriendin zet haar wagen binnen (stoffen dak) en ik moet pas later vertrekken of dikwijls gebruik ik openbaar vervoer, vandaar dat ik mijn auto alleen in het weekend voor de garage parkeer.

Die stikker moet ik nog voor horen, maar ik zie dat bij andere garages met stikker het in de straat ook gebeurd, maar ben allesinds nog van plan één aan te schaffen voor het duidelijker te maken dat het een garage is.

Er mag echter nooit door een niet eigenaar voor een garage geparkeerd worden, toch?

mava105
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 apr 2014 15:50

Voor een garage met daarop een sticker met de nummerplaat (platen) mag alleen die wagen parkeren wiens plaat hier hangt. Staat er wel iemand kan je hem door politie laten wegslepen als je binnen of naar buiten moet.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#10 , 07 apr 2014 15:55

Als het altijd de zelfde mensen zijn dan bel je de politie onmiddellijk als ze daar parkeren en je laat ze weg takelen, je zegt dat je weg moet.!

De volgende keer zullen ze daar niet meer staan
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Milo72

#11 , 07 apr 2014 16:00

Voor een garage met daarop een sticker met de nummerplaat (platen) mag alleen die wagen parkeren wiens plaat hier hangt. Staat er wel iemand kan je hem door politie laten wegslepen als je binnen of naar buiten moet.
Ter aanvulling: voor een garagepoort zonder sticker mag NIEMAND parkeren, dus ook de eigenaar niet. Staat er wel iemand, kan je hem door de politie laten wegslepen.

In de praktijk gebeurt het dat de politie makkelijker te overtuigen is om snel op te treden als je je garage UIT wil dan als je er in wil ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

LeenW

#12 , 07 apr 2014 16:28

Mag men foto's maken van een auto die uw garage blokkeert, en zo ja, doet de politie hier iets mee?

Bart87
Topic Starter

#13 , 07 apr 2014 16:34

Dat vroeg ik me ook af! Als ze telkens boete in de bus krijgen zal het ook snel gedaan zijn!

snellemichiel

#14 , 07 apr 2014 20:22

Hoe we dat hier in ons city doen 2 oude stoelen voor de poort zodat ge u niet kunt parkeren maar toch kunt uitrijden. Ik geef geen garantie maar werkt toch best goed! :D

Turaki

#15 , 07 apr 2014 21:32

Hoe we dat hier in ons city doen 2 oude stoelen voor de poort zodat ge u niet kunt parkeren maar toch kunt uitrijden.
En ondertussen artikel 7.3 van de wegcode overtreden. Nu maar wachten tot u daarvoor een PV mag ontvangen...

Terug naar “Archief”