Tweezijdig ondertekende overeenkomsten

Precarious
Topic Starter

Tweezijdig ondertekende overeenkomsten

#1 , 04 apr 2014 16:33

Beste,

In deze tijd van internet, telefonie,... hebben we alsmaar minder fysiek contact. Wat dan met tweezijdig getekende overeenkomsten wanneer beide partijen willen tekenen maar niet in eenzelfde fysieke locatie (meer) zijn?

Hoe zorg ik er bijvoorbeeld voor dat wanneer ik een niet getekende offerte mee krijg in een winkel, ik deze thuis rustig heb nagelezen en besluit als orderbevestiging deze te tekenen ik mij niet eenzijdig verbind? Is er een bepaalde 'standaard'zin die zegt dat een overeenkomst pas geldig is wanneer deze door alle partijen is getekend?

Alvast bedankt voor jullie input

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 04 apr 2014 18:32

Een offerte is bindend voor de verkoper, dus zodra u deze getekend heeft bent u beiden gebonden.
Een offerte is tevens zo goed als altijd beperkt in tijd, zodat de verkoper ook niet tot in de eeuwigheid gebonden is door zijn aanbod.

Precarious
Topic Starter

#3 , 06 apr 2014 19:19

Begrijp ik het goed dat dat wil zeggen dat wanneer de offerte (nog) niet getekend is door de verkoper je als aankopende partij best ook een beperking in tijd er op zet?

Reclame

Turaki

#4 , 06 apr 2014 19:24

Begrijp ik het goed dat dat wil zeggen dat wanneer de offerte (nog) niet getekend is door de verkoper je als aankopende partij best ook een beperking in tijd er op zet?
U begrijpt mij verkeerd, zodra u een offert krijgt, verbindt de verkopende partij zich tot deze offerte. Zodra de aankopende partij dan tekent, is de koop gesloten, volgens de voorwaarden in de offerte.

snellemichiel

#5 , 06 apr 2014 21:08

Een offerte is een aanbieding ter overeenkomst.

De VERKOPER gaat automatisch akkoord met zijn voorstel vanzodra hij een offerte opstelt en overhandigd aan u.
Op het moment dat U de KOPER de offerte tekent hebt u een overeenkomst aangegaan met de verkoper met als voorwaarden diegene vermeld op de offerte.

De verkoper moet niet tekenen, het aanbieden van een offerte is al een bevestiging van de verkoper.
Zolang u deze niet tekent als koper is die niet bindend voor de koper maar de offerte blijft bindend voor de verkoper.
Tot eventueel het tijdstip vermeld op offerte. vb: Offerte geldig tot 31/05/2014, als u dan nog niet getekend hebt voor die datum kan u dus niet na een aantal maanden afkomen met die offerte want dan is die ook niet bindend voor de verkoper aangezien de vermelde periode voor akkoord overschreden is.

de reden
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 apr 2014 00:50

De verkoper moet niet tekenen, het aanbieden van een offerte is al een bevestiging van de verkoper.
en hoe bewijs je dat het document van de verkoper is zonder handtekening?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Archief”