U vraagt wij draaien:
http://www.vandaag.be/binnenland/119123 ... issen.html
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... issen.aspx
Rookverbod IN de café's en andere openbare plaatsen was goed. De rokers moesten in een apart stinklokaal gaan roken, of buiten. Maar nu komt het mooie weer er aan en zit ik ook graag op een zonnig terrasje van mn drankje en gezelschap te genieten. Die zelfde rokers van vroeger zitten daar nu natuurlijk ook allemaal. Zo is de fun er voor de niet-roker er ook alweer vanaf...
Ook een mooi verpakte drogreden blijft een drogreden. Niet-rokers ijveren ervoor om eender waar geen rook in hun longen te krijgen. Het hypocriete aan heel het verhaal is dat als een roker een bedrijf zou zijn, dan zou het gesloten worden bij gebrek aan milieuvergunning of een hele hoop maatregelen opgelegd krijgen. Een roker daarentegen kan lustig verder doen ...Rookverbod IN de café's en andere openbare plaatsen was goed. De rokers moesten in een apart stinklokaal gaan roken, of buiten. Maar nu komt het mooie weer er aan en zit ik ook graag op een zonnig terrasje van mn drankje en gezelschap te genieten. Die zelfde rokers van vroeger zitten daar nu natuurlijk ook allemaal. Zo is de fun er voor de niet-roker er ook alweer vanaf...
Transport is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad. Roken is gewoon een kwaad.Dan moeten ze ook alle vervoer rond de terrassen gaan verbieden zodat men enkel nog echte frisse lucht kan opsnuiven. De niet-roker die met zijn Diesel tot voor de deur rijdt vervuilt meer dan iemand die een sigaretje opsteekt.
Een vergelijking die iedere keer weer opduikt en totaal niet opgaat. Bij een auto is de hoofdzaak om te vervoeren en is er rotzooi die onbedoeld als bijproduct vrijkomt, bij een sigaret is de rotzooi het hoofdproduct. En ik wacht nog steeds op de dag dat een roker een katalysator krijgt ingebouwd en een roetfilter voor zijn uitlaat. Ik kan zo nog wel even doorgaan ...Dan moeten ze ook alle vervoer rond de terrassen gaan verbieden zodat men enkel nog echte frisse lucht kan opsnuiven. De niet-roker die met zijn Diesel tot voor de deur rijdt vervuilt meer dan iemand die een sigaretje opsteekt.
Dus volgens jou is elke autorit noodzakelijk? En bestaat er geen misbruik van auto's? Ik ben geen fundi en heb het dus niet over bv eens een recreatieve uitstap met de auto maar wel over systematisch onnodig autogebruik omdat mensen te lui en te gemakzuchtig zijn om zich te voet, met de fiets of met het OV te verplaatsen. Ik woon in hartje binnenstad en word daar dagelijks mee geconfronteerd. Erger nog, ik zou bijna dagelijks chauffeurs kunnen aanspreken die voor mijn deur in dit woonerf (wat autoluw hoort te zijn) een plekje uitkiezen om dan soms 30 minuten of langer iemand op te staan wachten met draaiende motor. Af en toe spreek ik zo'n chauffeur aan en hun antwoord is 9/10: 'Madam, anders marcheert mijnen airco niet!' Wat een staaltje van egoïsme denk ik dan.Transport is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad. Roken is gewoon een kwaad.Dan moeten ze ook alle vervoer rond de terrassen gaan verbieden zodat men enkel nog echte frisse lucht kan opsnuiven. De niet-roker die met zijn Diesel tot voor de deur rijdt vervuilt meer dan iemand die een sigaretje opsteekt.
Heeft lowie nog niet gehoord van "atmosfeer" en/of "dampkring". Dat is ook een gesloten ruimte. En die gesloten ruimte word bijeen gehouden door de aantrekkingskracht van de aarde. Dus onder die koepel zijn er miljarden rokers die best hun kankerstokje op zak houden. Met andere woorden roken in open lucht bestaat in feite niet. Rook dan buiten de dampkring van de aarde dan kan ik niets zeggen.Rookverbod IN de café's en andere openbare plaatsen was goed. De rokers moesten in een apart stinklokaal gaan roken, of buiten. Maar nu komt het mooie weer er aan en zit ik ook graag op een zonnig terrasje van mn drankje en gezelschap te genieten. Die zelfde rokers van vroeger zitten daar nu natuurlijk ook allemaal. Zo is de fun er voor de niet-roker er ook alweer vanaf...