Schadevergoeding hr rail

Sd1
Topic Starter

Schadevergoeding hr rail

#1 , 02 apr 2014 21:31

Hallo,

Betreft: Hr rail vraagt schadevergoeding voor werkonbekwaamheid, premieverlies, maaltijdcheques en morele schade .

Midden december nam mijn zoon(meerderjarig) de trein, hij vulde zijn go pass niet in omdat, zo zegt hij, hij geen pen had. eenmaal in de trein heeft hij de conducteur gezocht en niet gevonden hij nam plaats en viel in slaap. De conducteur vroeg zijn vervoersbewijs en hij kon deze niet voorleggen. Mijn zoon wilde na woorden en het ontvangen van een boete van de conducteur de trein verlaten waarop deze hem bij de arm nam en mijn zoon zich losrukte. Eenmaal aan het volgende station stond de politie te wachten en werd er pv opgesteld door de lokale politie. De boete werd ondertussen betaald, hij had immers geen geldig vervoersbewijs.
Nu krijgen wij(onze zoon) vandaag bijna 4 maand na het voorval een brief (niet aangetekend) van hr rail met de vraag tot schadevergoeding zoals boven vernoemd. waarop zij verzoeken een bedrag te betalen van 2500 €.
Bij gebrek aan reactie binnen de 15 dagen zal het dossier worden overgemaakt aan de raadsman met de opdracht over te gaan tot gerechtelijke invordering van de schade. de kosten hiervan zullen ter onze laste vallen.
Het schrijven geldt als ingebrekestelling.

Kan dit zomaar zonder enig voorafgaand schrijven?
Moet de politie niet via pv hiervan akte maken en ons verwittigen?
Kunnen wijzelf bewijsstukken opvragen?
Wat vermeldden we best in het schrijven?

graag uw reactie...

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 apr 2014 21:47

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 51&t=54919" onclick="window.open(this.href);return false;
Welk voorgaan schrijven?
..u schrijft na ontvangen van de boete ..is dat niet voldoende om te reageren?
De brief die u krijgt geldt net als ingebrekestelling en neen dat moet niet aangetekend.

Dat PV is nog een ander zaak.
Neen, als uw zoon meerderjarig is.
Dan is die door de politie gehoord en wordt het PV doorgestuurd naar het parket.

ALS de schade vergoed wordt zal de spoorwegen GEEN verdere gerechtelijke stappen zetten en dus parket vragen de strafrechtelijke zaak te laten vallen.
Indien niet betaald ... komt de zaak (vermoedelijk) correctioneel voor gezien zoon meerderjarig is.
Belemmeren van treinverkeer en weerspannigheid mogelijk zelfs opzettelijke slagen en verwondingen aan treinpersoneel kan correctioneel vervolgt worden.
(Ik dacht zelfs dat dat een van de extra beveiligde beroepsgroepen is )
Het is niet uw probleem maar dat van de zoon.

€ 2500 is misschien dan nog weinig.

Reclame

Terug naar “Archief”