#1 , 02 apr 2014 16:40
Beste,
In december 2013 ontving ik een aangetekend schrijven van een deurwaarder ivm een geldboete die betaald moest worden door mijzelf wegens overdreven snelheid. De geldboete dateerde van 09/2010.
Aangezien dit toch wel al erg lang geleden was contacteerde ik de gerechtsdeurwaarder voor meer uitleg. Daar werd mij telefonisch meegedeeld dat door een fout bij Penale Boeten verscheidene mensen hun oorspronkelijke boete niet gekregen hadden en dat ik hier dus bij hoorde.
Omdat bij de aanmaning van de gerechtsdeurwaarder kosten waren bijgeteld zouden deze niet betaald moeten worden door de fout van Penale Boeten. Het totaalbedrag op de aanmaning bedroeg €537,30, na aftrek van de kosten moest ik nog 502,04 betalen.
Vervolgens ontving ik op 24/01/2014 een 'allerlaatste waarschuwing' van de gerechtsdeurwaarder. Hier was het totaalbedrag echter niet 502,04 euro zoals ik verwacht had en tevens telefonisch besproken had maar niet minder dan €562,51. Niet alleen ontving ik ook ditmaal geen correcte afrekening, er werden nogmaals meer kosten aangerekend.
Tot slot ontving ik nogmaals een aangetekend schrijven in de bus van de gerechtsdeurwaarder, derde keer goede keer dacht ik maar neen hoor: met deze keer een totaalafrekening van maar liefst 704 euro.
Hierop heb ik gemaild naar de gerechtsdeurwaarder om meer uitleg, ik heb immers nog steeds geen correcte afrekening ontvangen. Ik heb deze keer bewust gemaild en terecht zo blijkt want 'ze konden mijn vorige keren dat ik contact opnam nergens terugzien'.
Na een tiental mails over en weer beticht men er mij dus van dat ik 'maar had moeten mailen zoals ik dat deed op 24/01'.
Ik ben heus bereid om de oorspronkelijke 502,04 euro te betalen, dat was immers de uitspraak van de rechtbank. Ik heb nooit een correcte afrekening gekregen hoewel dat verschillende keren besproken werd en toegezegd. In tegendeel alles werd steeds duurder.
Omdat de gerechtsdeurwaarder blijkbaar niet kon uitleggen waarom ik dan wel kosten moest betalen op kosten waarvan mij was gezegd dat ze onterecht waren aangerekend heb ik contact opgenomen met het arrondissement waarvan de gerechtsdeurwaarder deel uitmaakt.
Contact is veel gezegd, ik stuurde in de afgelopen maand maar liefst vier mails met telkens mijn hele verhaal, nog geen enkele keer kreeg ik zelfs maar een ontvangstbevestiging. Gisteren en vandaag probeerde ik deze 'Kamer die belast is met ondermeer het bemiddelen tussen Gerechtsdeurwaarders en rechtsonderhorigen' maar liefst 12 keer telefonisch te bereiken. Steeds bleef de oproep onbeantwoord (zelfs geen antwoordapparaat).
Wat is nu de goeie manier om duidelijk te maken dat ik niet akkoord ben met de gang van zaken?! Moet ik op zoek naar een advocaat?
Alvast bedankt.