Sinds kort zijn wij verplicht om bij een nieuwbouw een regenwaterput te plaatsen om zo regenwater te gebruiken voor de wc.
Wij hebben de wet gevolgd zoals deze schrijft maar er is een probleem ontstaan en dat is het volgende :
Een nieuwbouw met 2 appartementen die zijn beiden zowel op stadswater als regenwaterput aangesloten dus 2 appartementen op 1 waterput aangesloten.
1 appartement is maar 1 huurder in terwijl in het duplex appartement er 2 zijn nl. man en vrouw. ALs men logisch nadenkt, verbruikt 2 personen meer water als 1 persoon toch.
Nu komt het probleem: soms is de put leeg en moet deze gevuld worden met stadswater dit kan gebeuren per appartement individueel gebeuren. Maar de huurders willen dit blijkbaar niet doen onderling omdat de ene meer verbuikt dan de andere dus heb ik een tijdelijke midden oplossing gedaan door via andere putten de put van de huurders te vullen maar het stroomverbruik is op zich niet veel maar ze kunnen (ondertussen al 2 maal voorgevallen) steeds afkomen met de vraag bij leegstand de put te vullen .... dat het stroomverbruik voor mijn privé-teller is dus maw ten laste van mij is. Daarom zou ik een tussenkomst willen vragen van 25% huurder 1/25% huurder 2 /50% eigenaar van de privé teller. Mag dit en weet iemand raad om dit probleem op te lossen ?