Schoolreis

DavyA
Topic Starter

Schoolreis

#1 , 01 apr 2014 11:11

Ik ga binnekort op een schoolreis voor 3 dagen naar Nijmegen in Nederland.
Ik heb in het begin van het schooljaar een document getekent waar ik zeg dat ik meega.
Maar nu ik hoor dat de prijs gestegen is naar 240 euro plus kosten voor drank wil ik niet meer meegaan.
De school verplicht me nu om te betalen, kan dit zomaar, of wat kan ik er tegen doen om niet mee te moeten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 01 apr 2014 11:19

Stond in het oorspronkelijke document dat u getekend heeft de prijs vermeld?

DavyA
Topic Starter

#3 , 01 apr 2014 11:22

Ja, ik geloof van wel

Reclame

Turaki

#4 , 01 apr 2014 11:56

Ja, ik geloof van wel
Dan bent u enkel akkoord gegaan om mee te gaan tegen de oorspronkelijke prijs. Als ze nu plots de nieuwe prijs eisen, zonder uw akkoord, is dit een eenzijdige wijziging, en dit is niet toegestaan.

DavyA
Topic Starter

#5 , 01 apr 2014 14:45

Qua papieren zijn ze in orde, weet iemand soms of je met een geldig doktersattest verplicht kan worden om te betalen?

fieke0509

#6 , 01 apr 2014 15:17

Is een doktersattest wel geldig als je niet echt ziek bent? Dat is ook niet echt in regel denk ik.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 apr 2014 15:52

Ik heb in het begin van het schooljaar een document getekent waar ik zeg dat ik meega.
Jij was meerderjarig bij het tekenen van deze overeenkomst?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#8 , 01 apr 2014 16:48

Dokters zijn niet zo scheutig op het geven van een vals doktersattest.
Gelet op strafvervolging en schorsing ... komt wel niet in het nieuws maar ik ken er verschillenden.

Daarbij staat daar iets van in de Algemene Voorwaarden?

Oude Belg

#9 , 01 apr 2014 21:19

Dokters zijn niet zo scheutig op het geven van een vals doktersattest.
Franciscus staat duidelijk niet in het onderwijs of is onvoorstelbaar naïef.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus

#10 , 01 apr 2014 21:40

staat wel het woordje ' vals' 8_)

JPV
Juridisch actief: Ja

#11 , 02 apr 2014 08:55

Qua papieren zijn ze in orde, weet iemand soms of je met een geldig doktersattest verplicht kan worden om te betalen?
Als in de voorwaarden staat dat je niet verplicht bent te betalen indien je ziek bent, moet je dat niet.

Betreft het een buitenschoolse activiteit of een activiteit tijdens de lessen?

Terug naar “Archief”