Beste,
Situatie:
3 jaar geleden een keuken gekocht, met 10 jaar garantie op de kasten. Een half jaar geleden komt aan 1 van de bovenkasten de afkanting los (slecht gelijmd ofzo, in elk geval geen gebruiks schade)
Ik neem contact op met mijn keukenleverancier, en deze erkent onmiddelijk de ontstane schade, en beloofd mij een nieuwe kast te bestellen en vervangen.
Een paar maanden later staat er een monteur aan de deur, maar deze heeft een kast bij in een verkeerde kleur (niet dezelfde kleur als mijn keuken)
Na wat discussie met de keukenleverancier, geeft deze uiteindelijk toe dat mijn kleur niet meer kan geleverd worden, en ze mijn kast dus eigenlijk niet kunnen herstellen/vervangen.
Als tegemoetkoming stellen zij nu voor om alle bovenkasten op hun kosten te vervangen door bovenkasten in een andere kleur.
Dit willen wij echter niet, omdat we dan enerzijds niet meer de keuken hebben waarvoor we gekozen hebben, en anderzijds een keuken met 2 verschillende kleuren echt niet mooi vinden.
Het is duidelijk dat de keukenleverancier zijn beloofde garantie van 10 jaar niet kan nakomen. Deze is dus duidelijk in gebreke.
Wat zouden wij nu best doen?
- Eisen dat niet enkel de bovenkasten, maar alle kasten vervangen worden door een kleur die wij mooi vinden en nog wel leverbaar is?
- Of een schadevergoeding eisen voor de ontstane schade, zodat we met deze schadevergoeding een goede meubelmaker onder de arm kunnen nemen die de schade misschien wel kan oplossen ? (Het is enkel kwestie om een vakman te vinden die dezelfde kleuren/afkanting kan leveren en plaatsen...)
Bedankt voor de informatie,