Hallo,
Wij hebben een huis sleutel-op-de-deur gekocht bij de bouwfirma A. Tot deze aankoop hoorde een binnendeur. De bouwfirma A heeft de schrijnwerker B de opdracht gegeven de deur te bestellen bij de fabrikant C. De fabrikant C heet de deur gemaakt en geleverd.
De deur ging stuk na minder dan twee jaar. Het betrof duidelijk een fabricagefout: het glas kwam los uit het houten deel.
Wij namen contact op met de bouwfirma A. Deze verwees ons naar de schrijnwerker B. Die wees naar de fabrikant D (en dus niet naar de fabrikant C). Fabrikant D is de deur komen ophalen, heeft ze hersteld en is de herstelde deur komen leveren. Bij het afleveren zegden ze dat de deur echter niet van bij hen kwam, dat ze de bouwfirma A de factuur zouden sturen, maar problemen verwachtten.
Fabrikant D stuurt nu ons de factuur (maanden later). Eerder hebben ze hun factuur naar bouwfirma A gestuurd, maar daar zijn ze bot gevangen. Dus nu proberen ze het bij ons. De bouwfirma zegt dat de deur niet in garantie was, omdat voor deuren een termijn geldt die korter is dan twee jaar.
Wie moet opdraaien voro de herstellingskosten en hoe moeten wij reageren op deze factuur?
Met vriendelijke groeten,
Bart