Neen, ik wil bilocatie.
...
Uiteindelijk heb ik 15 minuten voor ik de kinderen zou ophalen een smsje gehad dat ze ze na de training (2u te laat in 10 jaar) zou brengen. Ik heb geen klacht ingediend, omdat eht niet afgeven van de kinderen niet de grond van de zaak is (het is de eerste keer in jaren dat det gebeurt). Ik vrees dat ik hierdoor op het foute terrein zou vechten, en dus alleen maar aanleiding zou geven voor vergelding.
Dit is exact het dillema waar je voor staat en ja, die ene keer - die 2u te laat - is juridisch wel grond (art.387ter BW) om een mogelijks een andere regeling -lees bilocatie- te verkrijgen. Zowel als je rechtstreeks de zaak aanhangig maakt, en zeker als je de deurwaarder de zaken hebt laten vaststellen, naar de correctionele ermee (waar men bijna niet anders kan dan de "schuld" uit te spreken, gelet de vaststelling van de deurwaarder), wat op zich "gewijzigde omstandigheden" zijn
Toch maar 2 keer de bijdrage van bemiddelaar lezen en wat mij betreft ben ik duidelijk. Wie iets wat "te onwillig" tegen over bemiddeling staat bij conflict rond kinderen begaat een soortgelijke fout als een kind niet naar medische verzorging brengen bij een sprong van de appendix. Dergelijke zienswijze is bij ons nog lang niet geinstalleerd bij de overdrukke jeugdrechters
RR