Ik ben ten einde raad door heel dit systeem in België door mensen die maar met andere mensen spelen alsof we maar een nummertje zijn, terwijl het ons leven en ons familie is.
Ik en m'n man zijn al iets meer dan 2jaar samen, ik Belg hij Kosovaars.
We hebben samen toekomst plannen
ik ga vanaf september normaal naar school voor kappersopleiding en bedrijfsbeheer te behalen zodat ik samen met mijn schoonzus hoppelijk iets kunnen starten,
Samen met m'n man huis kopen
En wanneer alles beetje goed zit willen we gezinsuitbreiding doen.
We wilden pas trouwen wanneer zijn papieren goed zaten zodat we niet onder druk moesten trouwen en hij zo wilde bewijzen dat hij trouwde voor man en vrouw te zijn uit liefde en niet voor papieren.
Dus vorige jaar 2013 heeft hij eindelijk z'n f kaart gekregen en wilde we graag trouwen, we zijn dan ook getrouwd in z'n land omdat het voor ons om het symbool ging en niet het officiële hier in België.
Nu hebben ze 26maart deze week dus beslist om z'n f kaart af te pakken en heeft hij 30 dagen het land te verlaten.
Omdat ze gezien hebben dat ze die f kaart niet hadden mogen geven omwille van volgende redenen.
We zouden niet genoeg bewijzen hebben ingeleverd dat we echt samen zijn,
We hebben niet kunnen aantonen dat we mails of brieven naar elkaar stuurden of telefonisch contact.
Vind dit zo'n onzin want we wonen al 2jaar wettelijk samen, waarom zouden we dan mails en brieven naar elkaar sturen.
Moeten we dan mails en brieven sturen van salon naar de slaapkamer of???
Ook tel we hebben beide alleen herlaadkaart en of hij is op z'n werk of ik ben met hem we gaan overal samen naartoe tenzij hij op z'n werk is en ik op school. Ik ben terug naar school beginnen gaan omdat ik graag diploma wil en hij me er volledig in steunt.
Ik weet niet goed wat doen want nu is het in angst en stres leven zowel voor hem als mij als m'n 2dochters uit vorige relatie. We waren en zijn nog steeds gelukkig samen. Waarom moeten wij boeten voor de fouten van het systeem.
We gaan nu uiteraard in beroep maar hoop ergens hier mensen tegen te komen met ervaring met zulke problemen.
En hoe het bij jullie of hen verlopen is???
Dacht dat dit een vrij land is, hoe kan dit een vrij land zijn als je zo in schrik moet leven dat je gezin uiteengetrokken kan worden en jij en je man uit elkaar gehaald kunnen worden door fouten die zij in Brussel maken.