Weigering communicatie

Kindenbelang
Topic Starter

Weigering communicatie

#1 , 18 mar 2014 15:39

Graag jullie advies in volgend topic:

Vonnis voor Jeugrechtbank werd uitgesproken voor 1 kind. Bij de uitvoering van dit vonnis zijn er allerhande problemen naar terugbetalingen tussenkomsten, etc..., Wij hebben de nodige juridische stappen ondernomen, nl ingebrekestelling gestuurd en melding gemaakt van de verwijlintresten.

De ex weigert elke communicatie, reageert ook niet op aangetekend schrijven waarin we dreigen met een zaak bij de correctionele aanhangig te maken. Zelfs haar advocate weigert ons enige schriftelijke reactie, ondanks wel zeker 4 brieven, 3 mails en 1 aangetekend schrijven. Onze eerste brief dateert van 24.10.2013.

Kunnen wij de stafhouder van deze advocate contacteren wegens deze wanpraktijken? Of wordt dit enkel gedaan wanneer het je eigen advocaat betreft? Met een laatste aangetekend schrijven zouden wij de tegenpartij nog 1 laatste kans geven om te reageren en dus ook meedelen indien geen reactie melding bij stafhouder en zaak inleiden.

Het vonnis wordt correct uitgevoerd door ons, maar met de voeten getreden door de tegenpartij. M.i. denken ze dat we niet opnieuw naar de rechtbank zullen stappen en dat we enkel dreigen, het enige wat we te verliezen hebben is alweer geld aan onze advocaat om de zaak in te leiden.

Wat zouden jullie doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mar 2014 22:28

Welke zaken doet tegenpartij niet?
Dus wat is in strijd met het vonnis?
Kan burgerlijk of strafrechtelijk zijn.
Is de advocaat nog de advocaat van tegenpartij?
Hebt u een advocaat , stuurt die brieven en krijgt die ook geen antwoord?

Kindenbelang
Topic Starter

#3 , 24 mar 2014 12:03

@ Franciscus:

De tegenpartij weigert ons de tussenkomsten over te maken m.b.t. de mutualiteit en andere teruggaves (te veel betaalde som aan school). Wij maanden de tegenpartij via gewone mail, en AS en ingebrekestelling aan om ons de helft van deze teruggaves binnen de 14 dagen over te maken.

Het vonnis vermeld immers dat beide ouders gebonden zijn om bij te dragen in de helft van de buitengewone kosten nà aftrek van de mutualiteit e.a. Wij zijn zo stom geweest om de volledige factuur reeds te betalen en geen rekening te houden met eventuele teruggaves.

Aangezien het bedrag dat de tegenpartij ons nog moet kleiner is dan wat wij zullen moeten uitgeven aan een advocaat, zijn wij van plan om de tegoeden die de tegenpartij ons moet, gewoon af te houden bij toekomstige aanvragen tot tussenkomst in betalingen. Mogen wij dit juridisch gezien? En dan gewoon verwijzen naar onze A.S? Het bedrag van de alimentatie wordt maandelijks mooi verder betaald aangezien wij weten dat wij in dit bedrag niet mogen regulariseren.

Anderzijds, wat dan met de verwijlintresten, etc??? op de bedragen die zij ons nog moet? die worden dan niet gevorderd door ons als wij dit gewoon afhouden van wat wij eventueel nog moeten betalen in de toekomst?

De advocaat van de tegenpartij vertegenwoordigt tot op de dag van vandaag de tegenpartij.

Wij hebben geen advocaat, wij staan immers in ons recht, steunen op het vonnis, maar het vonnis wordt gewoon niet gerespecteerd door de ex.

Reclame

Kindenbelang
Topic Starter

#4 , 25 mar 2014 09:41

Niemand?

duma

#5 , 25 mar 2014 10:13

wél naar de rechtbank stappen.

dano

#6 , 12 apr 2014 22:56

@repelsteel

Ik vond uw bijdrage een zeer leerrijke bijdrage die me tot nadenken bracht.
Ik ervaar al twee jaar hetzelfde in de nu toch wel vechtscheiding met mijn ex.
Weigert elke communicatie.

Mijn vraag blijft echter wat het haar oplevert.
In concreto is het al zover dat zij normaal een half huis aangeboden kreeg en 10 jaar gratis wonen.
Deze maand word het huis openbaar verkocht omdat, door haar weigering van communicatie, elke bemiddeling onmogelijk geworden is.
Gevolg is dat ik waarschijnlijk huis inkoop aan veel lagere prijs dan ik haar aanbood.
En zij met een schuld zal overblijven ipv waarde van half huis.
En waar ligt nu de verantwoordelijkheid van haar advocaat?

Terug naar “Echtscheiding”