Verbreking huurovereenkomst

bos1
Topic Starter

Verbreking huurovereenkomst

#1 , 18 mar 2014 12:32

Hallo,
Heb in het geschil met mijn verhuurder, de zaak voor de Vrederechter verloren !,
Ik moet het huis verlaten binnen 6 maand, en alle kosten betalen !.
Ik vind het "onrechtvaardig" en wil in beroep gaan naar! ?
Mijn vraag van belang is ....
Als ik beroep aanteken , vervalt die uitspraak ? of moet ik hoe dan ook op de aangegeven datum vertrekken.
Als ik zowiezo moet vertr. Heeft beroep weinig zin hè.
Mjjn dank voor een antw. Bijvoorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 mar 2014 13:59

gelieve niet in hoofdletters te schrijven (ook niet in je titel). Dat komt nogal opdringerig over.

een ("gewoon") beroep werkt in principe idd opschortend. De uitspraak vervalt niet, maar zal niet uitgevoerd kunnen worden behalve in enkele speciale gevallen.

Voor u echter extra kosten doet, lijkt het me nuttig om eens naar je zaak te kijken, een uitspraak kan soms (voor jou) onrechtvaardig, maar juridisch bijna niet te bestrijden zijn.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mar 2014 14:12

Als de vrederechter "het vonnis uitvoerbaar verklaart bij voorraad" of "de voorlopige tenuitvoerlegging van het vonnis toestaat" heeft de tegenpartij het recht te eisen dat het vonnis wordt uitgevoerd, ook al gaat u in beroep.

Als zij dit eist gebeurt dit op haar risico. Als het vonnis in beroep veranderd wordt is de tegenpartij schadevergoeding verschuldigd. Het is dus niet zeker dat zij de tenuitvoerlegging zal vorderen, ook al werd die eventueel toegestaan.

Reclame

bos1
Topic Starter

#4 , 18 mar 2014 14:44

In de beslissing van de Rechter staan geen "speciale" vermeldingen!, zoals uivoerbaar enz. .
Dus als ik het goed begrepen heb dien ik na beroep te hebben gedaan, op de vermelde datum dan het huis niet te verlaten?.
Nog bedankt.
Mvg

bos1
Topic Starter

#5 , 18 mar 2014 14:46

Hoe teken ik beroep aan zonder advokaat?.

LeenW

#6 , 18 mar 2014 15:20

In beroep gaan zonder advocaat heeft weinig zin volgens mij.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 mar 2014 15:33

Beroep wordt aangetekend door het neerleggen van een verzoekschrift tot hoger beroep op de griffie van de rechtbank van eerste aanleg die van het hoger beroep kennis moet nemen.

Het hoger beroep moet gemotiveerd zijn. U moet dus uiteenzetten waarom u meent dat de vrederechter foutief geoordeeld heeft.

Art. 1057 Gerechtelijk Wetboek bepaalt wat verplicht in het verzoekschrift tot hoger beroep moet staan. Het Gerechtelijk Wetboek vindt u hier: http://www.ejustice.just.fgov.be/wet/wet.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Denk toch even na vooraleer hoger beroep aan te tekenen. Als u verliest betaalt u een rechtsplegingsvergoeding van 1.320 euro.

bos1
Topic Starter

#8 , 18 mar 2014 16:11

Bedankt voor de info.
Mvg

Terug naar “Archief”