Is een proefperiode als magazijnier onbetaald? Ik werd vorige week gevraagd via interim te gaan werken als magazijnier met heftruckervaring in een bedrijf. Nu bleek die job eigenlijk niet de omschrijving te hebben die gezegd werd. Ze hadden iemand nodig om chassisnummers 8u per dag in hun systeem te brengen. Dus op het einde van mijn shift heb ik het interim kantoor gebeld om dit te melden en ook om te vragen of ik mijn week moest uitdoen want dat dit echt niets voor mij was. 8u rechtstaan zonder eigenlijk van die vierkante meter af te gaan... echt om zot te worden.
Ze zeiden dat ik in mijn proefperiode zat en dat ik dus mocht stoppen wanneer ik dat wou. Ze zeiden er zelf bij dat dit natuurlijk wel een reden was die te begrijpen was en dat ze het contract zouden stopzetten.
Vandaag krijg ik mijn loonfiche en daar staat op 1 dag onbetaald verlof voor de dag die ik gewerkt heb. Dus heb ik daar gratis gewerkt en verlies ik 1 dag van mijn uitkering (of 5 dagen want de contracten zijn altijd 5 dagen)
Kan dit zomaar gebeuren zonder dat ik hiervan op de hoogte was gebracht?