Achtervolgen mijn schulden mij?

NEMESIS1981
Topic Starter

Achtervolgen mijn schulden mij?

#1 , 11 mar 2014 21:32

Ik had een eigen zaak en door dat het een eenmanszaak was had ik geen boekhouder nodig.
Daardoor deed mijn vader al mijn papieren terwijl ik ondertussen kon werken en me nergens zorgen over hoefde te maken.
Niets was minder waar en mijn eigen vader fraudeerde in mijn boekhouding en heeft er voor gezorgd dat ik een persoonlijk faillsement op mijn naam heb staan met redelijk wat schulden.
door deze voorvallen ben ik ook mijn vrouw kwijtgeraakt en heb ik co ouderschap over mijn dochtertje.
nu wil ik graag een nieuw leven ik heb al meerdere malen via de rechtbank geprobeert verschoning aan te vragen maar tevergeefs.
ik had een CSR via de advocaat maar die heb ik uit ergernis zelf stop gezet ik kan niet leven met nog geen 1000 euro per maand terwijl ik 150 allimentatie moet betalen en 550 huur en dan al de rest nog, ik bedoel dit kan toch niet en dit sleept nu al 5 jaar aan.
iIk doe alles wat ik kan en ik verslechter ieder jaar door de intresten en de kosten van de deurwaarders.
om dit leven heb ik niet gevraagd dus is nu mijn vraag algemeen als ik verhuis naar buitenland verhuizen de deurwaarders dan mee? En is er een verschil tussen zeg maar vluchten naar en niet EU land.
ik hoop dat iemand mij begrijpt en of er misschien mij iemand verder kan helpen.
Alvast bedankt.

groeten NEMESIS1981

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 11 mar 2014 22:04

Tegenwoordig blijven ze je achtervolgen, zeker binnen de EU. Is een afbetalingsplan geen optie voor u?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 mar 2014 23:07

http://www.tussenstap.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tussenstap.be/veel_gestelde_ ... enregeling" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

denlowie

#4 , 12 mar 2014 07:50

Tussenstap kunnen je niet helpen daar je al meer dan 5 jaar in faillissement bent en geen zelfstandige meer bent, het is ook daar door dat je nu in CSR zit, want een zelfstandige kan dit nooit krijgen enkel 6 maanden na het faillissement.
Ik denk persoonlijk dat je best in de CSR blijft want vluchten naar het buitenland is enkel tijd winnen, en als je al geen geld heeft om mee te nemen naar het buitenland zit je ook nergens.

En waarom ben je niet verschoonbaar verklaart, dit is normaal nu een recht, tenzij er straf rechtelijke handelingen zijn gedaan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus

#5 , 12 mar 2014 11:15

Betrokkene is blijkbaar ook uit CRS gestapt met alle negatieve gevolgen waar hij nu over klaagt.
Ik had de info van tussenstap gegeven omdat daar veel vragen worden beantwoord en dus betrokkene zelf kon lezen in wat voor lastig parket hij zich terug heeft gewerkt.
PS Groenland heeft geen uitleveringsverdrag.

LeenW

#6 , 12 mar 2014 11:26

Ah ja, excuus, had erover gelezen dat hij uit de CSR was gestapt. Ben ik de enige die dat geweldig dom vind?

Groenland lijkt mij vrij koud, maar veel andere opties heeft TS nu niet meer :roll:

denlowie

#7 , 12 mar 2014 11:42

Ah ja, excuus, had erover gelezen dat hij uit de CSR was gestapt. Ben ik de enige die dat geweldig dom vind?
Neen !!

Om te versassen naar het buitenland moet je toch wat geld hebben, ik denk dat hij hier in Belgie een woonst kan huren en als men 1400€ netto verdiend kan men toch maar 47 a 48€ beslag legen, en als men maar juist gepast meubelen heeft, en zelfs een TV mag men niet meer onder beslag leggen, wat is dan nog het probleem ?
En zal hier wel een mooier leven hebben dan in Groenland waar niemand je kent.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

NEMESIS1981
Topic Starter

#8 , 13 mar 2014 22:09

bedankt voor de reacties in ieder geval. Ik besef nu dat dit geen slimme zet was van mij om uit de CSR te stappen, nu even het volgende.
Kan ik terug een CSR aanvragen of ben ik nu gedoemd :evil:

Franciscus

#9 , 13 mar 2014 23:01

Volgens mij kan u terug aanvragen
neem kontakt op met tussenstap.

Terug naar “Archief”