mede oprichter en bestuurder van VZW en net werkloos geworde

4ringsdude
Topic Starter

mede oprichter en bestuurder van VZW en net werkloos geworde

#1 , 13 mar 2014 08:51

Ik ben de mede oprichter van een VZW en zit als ondervoorzitter hiervan in het bestuur. Ik krijg hiervoor geen vergoedingen. Alles wat ik daar doe en thuis voor deze VZW is volledig gratis.

Nu kreeg ik gisteren te horen van iemand die ook in een VZW actief was dat het verboden zou zijn om actief te zijn in een VZW wanneer men werkloos is.
Ik ben pas terug werkloos geworden en het is de bedoeling dat ik zo snel mogelijk terug aan het werk ben.

Mag ik nu mijn activiteiten als ondervoorzitter verderzetten? Of moet ik alles banden tijdelijk stoppen met de VZW? Als ik niet meer mag werken in deze VZW dan zal deze moeten ophouden met bestaan aangezien wij maar met de wettelijk aantal personen zijn om deze te mogen runnen. EN 1 man minder zou ook betekenen dat er niet genoeg volk meer is om alles wekelijks in orde te brengen :(

Kan iemand mij juist vertellen wat ik kan en mag doen terwijl ik werkzoekende ben?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding