Bpost International - formaliteiten taks

dekuup
Topic Starter

Bpost International - formaliteiten taks

#1 , 07 mar 2014 10:38

Net een pakje vanuit China ontvangen t.w.v. 23 euro. Ik moest liefst 21,83 euro bijkomend ophoesten nl. 9,83 euro importtaks en maar liefst 12 euro "formaliteiten". Deze formaliteiten omvatten douaneformaliteiten gehoffen door Bpost.
Ik heb de indruk dat je als particulier tegenwoordig niets meer kan bestellen buiten de EU zonder ridicuul hoge taksen te moeten betalen. Vraag me ook af hoe Bpost zijn bijdragen berekend want soms moet je voor pakjes niets betalen.
Kan dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 mar 2014 10:56

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

aceke

#3 , 07 mar 2014 21:37

Mail sturen naar bpost met de aankoop factuur, onder de 25€mogen die niks heffen

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Reclame

69_Shorty_69

#4 , 10 mar 2014 11:19

Pas op ze rekenen de verzendkost mee bij de waarde van het product (dus het eindbedrag op de factuur is hetgene waarop ze baseren), al genoeg besteld in het buitenland had dit vrijwel snel in de mot... niet enkel op goederen dienen belastingen betaalt te worden maar ook op diensten...
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

69_Shorty_69

#5 , 10 mar 2014 11:21

Nog een tip, mijdt alles van bestellingen via nationale posterijdiensten maakt gebruik van privé koerierdiensten, al in de mot gehad dat bpost nogal creatief omspringt met zogenaamde heffingen...
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

dekuup
Topic Starter

#6 , 10 mar 2014 15:21

Er waren geen bijkomende verzendkosten.
@Aceke: waarom denk je dat je onder de 25 euro niets moet betalen aan Bpost? Bij de kleine lettertjes vind ik niets terug van een minimumbedrag.

JPV

#7 , 10 mar 2014 16:50

<25 kan, indien het een gift is. Oppassen: het is de Belgische waarde die telt, niet de chinese.

WP002

#8 , 10 mar 2014 19:50

De grens is niet 25 euro maar 22 euro.

dekuup
Topic Starter

#9 , 11 mar 2014 13:13

@Werner Peeters, die 22 euro is het bedrag waaronder geen BTW wordt gehoffen, heeft niets te maken met de heffing die Bpost oplegt

JPV

#10 , 11 mar 2014 13:43

is idd 22 euro (foutje van mij), vanaf dan wordt de douane betrokken (wegens BTW) en kan de douane hiervoor kosten aanrekenen.

WP002

#11 , 11 mar 2014 15:48

@Werner Peeters, die 22 euro is het bedrag waaronder geen BTW wordt gehoffen, heeft niets te maken met de heffing die Bpost oplegt
Bpost heft maar van wanneer er douanerechten moeten worden geheven. En dat is 22 euro. Geloof me, ik ben ervaringsdeskundige...

fendtje

#12 , 13 mar 2014 22:58

Net een pakje vanuit China ontvangen t.w.v. 23 euro. Ik moest liefst 21,83 euro bijkomend ophoesten nl. 9,83 euro importtaks en maar liefst 12 euro "formaliteiten". Deze formaliteiten omvatten douaneformaliteiten gehoffen door Bpost.
Ik heb de indruk dat je als particulier tegenwoordig niets meer kan bestellen buiten de EU zonder ridicuul hoge taksen te moeten betalen. Vraag me ook af hoe Bpost zijn bijdragen berekend want soms moet je voor pakjes niets betalen.
Kan dit zomaar?
laatst ook zoiets voor.
een brief van bpost met vraag naar wat en hoeveel betaald.
een kopij van betaling gemaild.
en na een uurtje , pakje is op komst.
wel 26 € te betalen.
dit met veel plezier bijbetaald.
gezien het koopje.

normaal als pakje wordt tegengehouden krijgt men een brief.
uit uw verhaal blijkt van niet ???
lijkt me raar.

Terug naar “Archief”