ik huur een appartement.

selina
Topic Starter

ik huur een appartement.

#1 , 10 feb 2008 11:11

Ik ben op 4 januari verhuist naar een groter appartement zoda mijn dochtertje van 10 maanden haar eigen kamer had. Het appartement leek in orde. tot we daar in woonde ik heb maar 1 minuut warm water in de keuken en voor de rest niet meer dus kan de papflessen niet afwassen van mijn dochtertje. de keuken die is rot als je het goed ziet zie je da er schimmel aanwezig is.dan de verwarming van de kinderkamer werkt niet het is er 12 graden s'avonds dus er is een verbod op gezet da mijn dochtertje er niet mag slapen en ook niet in mag spelen.
dan de badkamer ook geen warm water je kunt er 1 keer douche en dan is het gedaan met warm water.De boiler die er hangt is van 1970 en stoot heel veel co² uit. techniekers zijn al langst geweest en zeidende boiler totaal kapot is en da het heel gevaarlijk is voor ons alle drie want je kunt er aan sterven dus wij lopen elke dag gevaar
een bad vullen voor mijn dochtertje want het temperatuur moet 37 graden zijn voor een baby.Het water temperatuur is 20 graden.
dus mijn dochter kan niet in bad dus moet ik haar in bad zetten bij mijn ouders of vrienden.De huisbaas wilt dit mss pas maken in juni als hij da wilt want hij wacht liever nog een jaar of langer zei hij. maar kind en gezin is langst geweest en heel dit appartement is eigenlijk levensgevaarlijk voor mijn dochter. en ik betaal voor dit appartement 534 euro ik betaal dit niet echt niet. kan er iemand raad geven want wij weten niet meer wat wij kunnen doen en we zitten er compleet onder door. :cry: :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
christoph1984

#2 , 10 feb 2008 12:21

Ik ben op 4 januari verhuist naar een groter appartement zoda mijn dochtertje van 10 maanden haar eigen kamer had. Het appartement leek in orde. tot we daar in woonde ik heb maar 1 minuut warm water in de keuken en voor de rest niet meer dus kan de papflessen niet afwassen van mijn dochtertje. de keuken die is rot als je het goed ziet zie je da er schimmel aanwezig is.dan de verwarming van de kinderkamer werkt niet het is er 12 graden s'avonds dus er is een verbod op gezet da mijn dochtertje er niet mag slapen en ook niet in mag spelen.
dan de badkamer ook geen warm water je kunt er 1 keer douche en dan is het gedaan met warm water.De boiler die er hangt is van 1970 en stoot heel veel co² uit. techniekers zijn al langst geweest en zeidende boiler totaal kapot is en da het heel gevaarlijk is voor ons alle drie want je kunt er aan sterven dus wij lopen elke dag gevaar
een bad vullen voor mijn dochtertje want het temperatuur moet 37 graden zijn voor een baby.Het water temperatuur is 20 graden.
dus mijn dochter kan niet in bad dus moet ik haar in bad zetten bij mijn ouders of vrienden.De huisbaas wilt dit mss pas maken in juni als hij da wilt want hij wacht liever nog een jaar of langer zei hij. maar kind en gezin is langst geweest en heel dit appartement is eigenlijk levensgevaarlijk voor mijn dochter. en ik betaal voor dit appartement 534 euro ik betaal dit niet echt niet. kan er iemand raad geven want wij weten niet meer wat wij kunnen doen en we zitten er compleet onder door. :cry: :(
je kan dit huis onbewoonbaar of ongeschikt laten verklaren.. zend de verhuurder een aangetekende brief met daarin je klachten en zeg hem dat indien hij het niet binnen een bepaalde (redelijke) termijn herstelt dat je het huis onbewoonbaar verklaard zal laten worden.. hierdoor zal hij het ook nadien niet verder meer kunnen verhuren.. indien het onbewoonbaar verklaard wordt kan je je contract laten verbreken.. indien het ongeschikt (niet schadelijk voor gezondheid) wordt verklaard kan jne biljven wonen maar kan je (via de rechter) een huurprijs verlaging bekomen..

in u geval zal het wss onbewoonbaar verklaard worden en zal je de redelijke tijd krijgen om een nieuwe huurwoning te zoeken.. in bepaalde gevallen heb je recht op een sociale woning (en ook voorrang)..

selina
Topic Starter

#3 , 10 feb 2008 12:35

Da hebben we al gedaan en hij heeft da ook aan de vorige persoon belooft die voor ons in dit appartement zat.
Kind en gezin heeft al gezegd da wij niets meer mogen afwassen of mogen koken met het water van de keuken want da we kans maken op serieuse infecties. want onder de gootsteen staat een bakje en da vult zich met water en das stil staant water en da kweekt naar het schijnt bacterieen ook kun je daar door samonella krijgen wij lopen elke dag levensgevaar in dat appartement. hoe kan ik dit onbewoonbaar laten verklaren wat kan ik allemaal doen. want ik weiger om huishuur te betalen.

Reclame

selina
Topic Starter

#4 , 10 feb 2008 13:35

ik betaal nu geen huishuur vanwege dit. ben ik dan in mijn recht of maak ik ook een misstap ?????

JohnD

#5 , 10 feb 2008 23:45

De vrederechter kan later beslissen of je dit terecht doet of niet. Ik heb hier in dit forum reeds een aantal malen naar die mogelijkheid verwezen en ook dat je hier voorzichtig mee moet omspringen omdat een vrederechter later van mening kan zijn dat je dat niet mocht doen. Volgens jouw verhaal kan je eens nagaan bij een huurdersbond wat je zoal zou mogen aftrekken. Ik zou slechts een klein gedeelte van de huur betalen, na een AS waarin je de verhuurder je voornemen meld; het volledig bedrag van de huishuur niet betalen zou ik niet doen.

Vergeet ook niet dat de verhuurder een deurwaarder kan aanstellen vanaf ong. 2 maanden onbetaalde huur om je inboedel op te schrijven; dit zelfs zonder tussenkomst van een vrederechter. Hij mag echter nog niets verkopen.

question

#6 , 11 feb 2008 10:17

Buren van mij hebben het ook meegemaakt. Zij huurden een huis in de straat, er waren tal van problemen mee, ze betaalden geen huur meer en de vrederechter heeft besloten dat ze nu zo maar eens 6000 euro huurachterstand moeten betalen. Pas dus inderdaad op!

JohnD

#7 , 11 feb 2008 10:25

Wel ja, als dit achterstand is valt dat nog mee in feite. Je kan ook een sanctie oplopen bij de vrederechter als hij vind dat je onterecht huishuur hebt ingehouden. Dus een gedeelte afhouden lijkt mij een betere oplossing.

selina
Topic Starter

#8 , 11 feb 2008 12:28

ja maar ik kan geen huishuur betalen voor een appartement da totaal niet in orde is mijn dochter kan niet slapen in haar eigen kamer ze kan niet in bad en afwassen wij leven in een krot.wij kunnen hier niet leven met de stank enzo

Bart
Beheerder
Juridisch actief: Ja

#9 , 11 feb 2008 12:56

Beste Selina,

Ik ontving je berichtje via mail en zal er hier op reageren.

Gelet op de situatie die je ons schetst en de ernst ervan zou ik eens langs gaan bij de Huurderbond.

De contactgegevens kan je hier vinden:

Als je woont in:

- Westvlaanderen
- Oostvlaanderen
- Limburg
- Antwerpen
- Vlaams-Brabant

Je kan eventueel ook eens langsgaan bij een Justitiehuis in je buurt. Om het dichtsbijzijnde Justitiehuis te vinden kan je surfen naar: http://www.ius.be/Procedure_en_Instelli ... titiehuis/ en daar rechtsboven je postcode ingeven en op "zoek" drukken en daarna op "klik hier voor de resultaten".

Succes !

selina
Topic Starter

#10 , 13 feb 2008 15:32

26/02/2008 komt het voor bij de vrederechter dus duim voor mij :) da alles goed komt want mijn dochtertje gaat hierdoor echt achteruit :cry:

JohnD

#11 , 13 feb 2008 21:54

Laat ons vooral iets weten

selina
Topic Starter

#12 , 14 feb 2008 09:26

hopelijke word alles in orde gebracht :)

selina
Topic Starter

#13 , 16 feb 2008 18:44

is er soms iemand die dit ook heeft meegemaakt en zo ja wat kunnen je allemaal doen.

Terug naar “Huren”