Ik koop online een nieuwe kookvuur bij een bekende Belgische speler.
Ze komen dit op zaterdag plaatsen. Ze tonen mij de werking van het apparaat, alles perfect in orde.
Ik betaal en teken. Ik heb niet de ganse tijd op de installatie staan kijken aangezien mijn zoon van 3 aan mijn benen hing en ik ondertussen ook 2 telefoons had.
Het valt me op dat ze na de plaatsing wel heel erg snel weg waren, maar schonk er toen geen aandacht aan.
Toen ik direct daarna alles begon op te kuisen, merkte ik dat ze op 2 plaatsen rond het kookvuur mijn formica werkblad hebben beschadigd. Ze hadden de stukjes zo teruggelegd dat je het eigenlijk niet merkte, maar door erover te wrijven verschoven ze van plaats.
Ik ben nog buiten gaan kijken maar ze waren alweer vertrokken. Heb dan onmiddellijk een mail gestuurd met foto's van de beschadiging.
In hun voorwaarden op de factuur staat dat klachten onmiddellijk moeten worden gemeld en ondertekend moeten worden door de verantwoordelijke van die firma aanwezig bij de installatie. Niet gedaan dus.
Kan ik nu nog iets verwachten? Ik kan het wel terug vastkleven, maar waterdicht zal het wel niet worden denk ik.
De prijs van zo'n werkblad nieuw is ook zeker geen kost, maar ik vind het gewoon erg dat die mannen daarvan ook geen melding hebben gemaak, ze zijn daar tenslotte toch voor verzekerd en iedereen maakt al wel eens een foutje.