geschorst rva

dfh
Topic Starter

geschorst rva

#1 , 23 feb 2014 21:51

Beste

Mijn vriendin is geschorst van de rva en moet nu een jaar werken voordat ze een uitkering kan krijgen.
Mijn vriendin is wel gelimiteerd door haar ziekte en studeert nu voor een makkelijkere job te krijgen.

Wat zijn onze opties om toch nog extra geld te krijgen. Ik heb nu een brutoloon van 2500 euro en word belast als alleenstaande.

Is er een mogelijkheid om mijn vriendin "ten laste" te krijgen of dat ze toch nog een soort van uitkering kan krijgen?
Of kan ze eventueel Aanvraag om vrijstelling voor sociale
of familiale redenen doen? (C90)

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 23 feb 2014 21:59

vriendin = wettelijk samenwonend of enkel feitelijk samenwonend?

Je vriendin is trouwens waarschijnlijk niet geschorst, maar volledig uitgesloten. Dan is een aanvraag om vrijstelling te krijgen voor sociale/familiale redenen te laat, dat had ze eerder moeten doen.

dfh
Topic Starter

#3 , 23 feb 2014 22:05

vriendin = wettelijk samenwonend of enkel feitelijk samenwonend?

Je vriendin is trouwens waarschijnlijk niet geschorst, maar volledig uitgesloten. Dan is een aanvraag om vrijstelling te krijgen voor sociale/familiale redenen te laat, dat had ze eerder moeten doen.
feitelijk samenwonend. Maar het heeft niet echt nut dat we ons wettelijk samenwonend(1ste jaar toch geen voordeel) gaan inschrijven want volgend jaar heeft ze toch gedaan met haar studie.

Daarom vroeg ik me af of er geen andere voordelen zijn buiten te moeten trouwen.

Reclame

JPV

#4 , 23 feb 2014 22:15

jullie kunnen enkel genieten van het huwelijkscoefficient als jullie trouwen of wettelijk samenwonen. pas dan heb je voordeel door "haar ten laste te nemen".

dfh
Topic Starter

#5 , 23 feb 2014 22:19

Dus als ik het goed begrijp heeft ze geen recht op geen enkele uitkering en moeten we trouwen om toch een financieel voordeel te hebben.

JPV

#6 , 24 feb 2014 08:50

trouwen of wettelijk samenwonen. Tot dan hebben jullie fiscaal geen band, dus kan er ook geen fiscaal voordeel zijn (toch niet voor de personenbelasting).

Terug naar “Werkloosheid”