Hoi iedereen,
Ik heb een vervelende situatie,
Mijn vader is onlangs gestorven.
nu heeft hij ons wat nagelaten en ook een auto.
Die auto hebben ik en mijn broer cadeau gedaan aan mijn dochter,dit staat op papier door alle partijen getekend.
nu zijn we een paar maanden verder,die auto heb ik voorlopig op mijn naam gezet,omdat de nummerplaat al opgestuurd was en we konden er niet mee naar de controle.
Vandaar de administratieve keuring en de auto gaat van vader naar kind.de bedoeling is om die dan op zijn beurt terug van vader naar kind te laten gaan,ondertussen zijn de nodige stappen gezet,en staat de auto binnen een paar weken op mijn dochter hare naam.
Mijn broer is niet begrip vol en eist dat die auto op mijn dochter hare naam moet komen (het nodige is reeds gedaan daarvoor en inschrijvings bewijs is onderweg)
Hij stuurt me wel een aangetekend schrijven en eist de helft van het bedrag van de cataloogwaarde.
In het contract dat we samen hebben getekend staat gewoon dat we de auto aan mijn dochter schenken en dat de kosten daaraan verbonden,zoals successie rechten enz...,voor haar rekening zijn (logisch).meer staat er niet in.
Kan hij dan zomaar dat bedrag opeisen?laat staan de auto terug opeisen om te verkopen?
volgens mij doet mijn dochter met de auto wat ze zelf wilt,heeft ze zin om die door te verkopen of om de auto in 2 te zagen,daar hebben wij,ik en mijn broer toch geen zaken meer mee.
Wat denken jullie van deze situatie???