Voor wiens rekening zijn deze kosten?

singa
Topic Starter

Voor wiens rekening zijn deze kosten?

#1 , 21 feb 2014 16:19

Dag iedereen,

Eind deze maand verlaat ik het appartement dat ik gedurende 15 maanden gehuurd heb. Dit appartement is gelegen in een pand waar in totaal 3 appartementen zijn. De andere 2 appartementen worden bewoond door de eigenaars zelf. Mijn huisbaas werd aangesteld als syndicus van het pand.

Vandaag kreeg ik de afrekening van de gemeenschappelijke kosten van de voorbije 15 maanden. Hierin staan echter een aantal zaken vermeld waar ik mijn twijfels bij heb. Ik wou even informeren of deze kosten voor mijn rekening zijn of voor deze van mijn huisbaas. In de huurovereenkomst staat niets vermeld over deze kosten, noch werd vooraf mijn toestemming gevraagd om de benodigdheden aan te kopen.

- Op de (gemeenschappelijke) oprit werden kiezelsteentjes bijgevoegd. 1/3 wordt naar mij doorgerekend.
- In de gemeenschappelijke hal werden branddetectoren geplaatst. Ook hier wordt 1/3 naar mij doorgerekend.
- Er werden verfwerken uitgevoerd aan de buitenzijde van het pand (voordeur en garage). Hiervan wordt de helft van 1/3 naar mij doorgerekend, de andere helft neemt mijn huisbaas voor zich.
- Aankoop nieuwe deurmat voor de gemeenschappelijke inkom. 1/3 wordt naar mij doorgerekend.

Daarnaast staan het elektriciteitsverbruik en de syndicusbijdragen vermeld.

Alvast bedankt voor jullie raadgevingen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 feb 2014 16:31

Dit al eens lezen:
https://rapidshare.com/files/190868130/wie_doet_wat.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

sloeberken

#3 , 21 feb 2014 17:03

Met die deurmap zou ik nog akkoord kunnen gaan maar al de rest zijn voor de verhuurder. Elektrisiteit gemenedelen ok. Huisbaas als syndicus aangesteld door zichzelf als er maar een appartement verhuurd word en er maar een eigenaar is van ganse gebouw.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 feb 2014 17:12

Ik volg dat zijn allemaal kosten voor de eigenaars..
Verlichting gemene delen kan aangerekend worden evenzo het kuisen van de trap. Of iedere gebruiker zijn trap...
Alle buitenwerk is voor verhuurder.

Verhuurder kan een huurprijs vragen en deze huurprijs dient op zijn kosten te dekken.
Als u een staanplaats huurt dan betaald u de staanplaats niet de steentjes.

singa
Topic Starter

#5 , 21 feb 2014 17:21

Bedankt voor jullie reacties, Franciscus en sloeberken. Dat is inderdaad ook hoe ik het zag. Als die deurmat voor mijn rekening is kan ik daar zeker en vast ook mee leven, maar gezien ik het nu toch allemaal in vraag aan het stellen ben... :)

Je laatste zin begrijp ik niet helemaal, sloeberken. In het hele gebouw zitten 3 eigenaars voor 3 appartementen. Mijn huisbaas is de enige die elders woont, maar hij is wel de syndicus.

sloeberken

#6 , 21 feb 2014 17:50

Je laatste zin begrijp ik niet helemaal, sloeberken. In het hele gebouw zitten 3 eigenaars voor 3 appartementen. Mijn huisbaas is de enige die elders woont, maar hij is wel de syndicus.
Sorry dat had ik verkeerd begrepen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”