trillingen in huis na wegeniswerken

Nadia61
Topic Starter

trillingen in huis na wegeniswerken

#1 , 18 feb 2014 22:09

Kan iemand me meedelen waar ik terecht kan met volgende vraag? Vorige week werd de baan (betonnen plaat) van de overkant van de straat tot onze zijde doorboord om er een rioleringsbuis onder te leggen . De buis werd gestoken en het geheel weer dichtgegooid waarbij het gat werd afgewerkt met strook asfalt. Nog dezelfde avond voelden we een merkelijk verschil. Onze woning en deze van onze buren wordt door elkaar geschud wanneer er zwaarder verkeer doorkomt (vrachtwagens, lijnbussen...). We worden letterlijk uit ons bed geschud. We vrezen voor gevaar op barsten. De gemeente lijkt onze klacht niet echt ernstig te nemen. Kan iemand me meedelen hoe en bij wie we officieel klacht kunnen neerleggen of een vraag kunnen richten om metingen te komen uitvoeren aub? Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 18 feb 2014 22:43

Gewestweg? Dan kan u (eventueel via uw brandverzekering) een trillingsmeting daar aanvragen. Normaal gaat uw verzekeringsagent wel weten waar hij moet zijn.

professionalgamer

#3 , 20 feb 2014 16:49

Beste Nadia, in welke gemeente woont u?

Indien het werken aan een gewestweg zijn kunt u kijken op de website van wegen en verkeer waar u een klacht kunt neerleggen.

U kunt best ook de verzekering op de hoogte brengen. Eventueel foto's laten maken van de huidige toestand van uw woning en deze laten tekenen door de aannemer, toezichter van de werken.

Reclame

Nadia61
Topic Starter

#4 , 20 feb 2014 23:19

Alvast bedankt voor de informatie, we gaan onze verzekering zeker aanspreken. Goed nieuws is toch dat er vandaag blijkbaar iemand de toestand is komen opnemen en ze hebben aan onze straatzijde het rijvak tijdelijk ontoegankelijk gemaakt voor doorgaand verkeer.

Terug naar “Archief”