Dag
Mijn buur en ik leven al reeds enkele jaren op voet van na een twist over waterschade en waar ik uiteindelijk niet aansprakelijk voor ben gesteld. Om een lang verhaal kort te maken: er was enorme waterschade maar de waterschade is veroorzaakt door het inschakelen van waarschijnlijk niet geregistreerde aannemers om eventjes dakwerken uit te voeren. Door de jaren heen begon er water binnen te sijpelen en de schuld werd op mij geschoven. Noch de expertise van de verzekeringsmaatschappij, noch de aannemer heeft gezegd dat ik die waterschade heb veroorzaakt. Het enige wat ze me hebben gezegd is dat mijn dak moest gerenoveerd worden en dat was een deel van ons renovatieproject en dat hebben wij inmiddels ook gedaan.
Nu voor de renovatie van een gemeenschappelijk plat dak hebben we met de nodige moeite samengewerkt. Er worden ja uiteraard aparte facturen opgesteld. Bij mij is er nog een afvoerbuis vernieuwd er zal bij mij meerkost zijn. Aangezien ik mijn buur niet vertrouw en ik weet dat het een persoon is ja die op alle manieren geld wil aftroggelen (zonder succes dat weet ik ook van vorige bewoners). Nu de herstellingen zijn uitgevoerd is mijn vraag nu:
Heb ik recht om de factuur van mijn buur te zien?